Forever is only the beginning...

Alla inlägg under oktober 2013

Av Nadja - 13 oktober 2013 19:15

Alltså... Nu är det riktigt nära... :) Dom ljusa brädorna är där dom rööööda fina brädorna skall spikas fast! Wohoo... Jag hann inte stanna och se hur det blev när dom kom upp, men det blev säkert awesome! :)
Ifall ni undrar vart fönstren tagit vägen så är dom nog där under dom mörka skivorna. :D

Idag hände nåt som inte hänt på vääääldigt länge. Amy somnade i min famn.
Mammas hjärtegryn <3

Av Nadja - 12 oktober 2013 11:03

Åhh...hittade jättefina skor på Ellos.fi, men problemet var att dom kostade nästan 100 euro. Blä! Det går ju inte ihop med att jag just köpt en ny vinterjacka... Suck!
Nåja...man får väl klara sig på muckbootsen då. HAHAHA!

Och den här jäkla förkylningen har genomgått några stadier nu... Värk i hela kroppen, feber, halsont, hosta och snorig. Kul i jul. :( Nu är jag rädd att Amy också ska få det.

Av Nadja - 10 oktober 2013 14:44

Jag har lyckats bli sjuk igen... Vaknade igår och hade så jäkla ont i hela kroppen. Varenda led gjorde ont och ont i halsen hade jag också. Nåja, tog en Burana och sen lyckades jag mocka nån box och harva ridhuset (höll på att storkna av avgaserna dock).
Sen hade jag en uteritt och red denna urgulliga häst! :)

Indiana! :)

Hon är helt underbar! Jag skulle lugnt kunna ha henne hemma som mysponny! Hihi
Sen hade jag en hopplektion och sen åkte jag efter Amy som var hos farmor. När vi kom hem så hade jag 38 graders feber....kul...

Dagen har spenderats i sängen...jag sov till kl 12.30 Det säger allt.

Av Nadja - 7 oktober 2013 22:08

Gizmo har varit jättedålig senaste veckan.. :( Det är nånting som bråkar i ryggen på honom. Veterinären visste inte riktigt vad det kunde vara, men ont har han. :( Jag var till kliniken i fredags och då fick han starkt smärtstillande och samma kväll blev han ännu sämre. Bakbenen bar inte sim dom skulle och han pep när man bara nuddade bakdelen på honom. :( Fick äta samma medicin lör och sön och han blev inte bättre. Idag skulle han äta sin vanliga smärtstillande och sluta med dom starka och vips så blev han mycket piggare!? Inget vingel med bakdelen och han har piggare blick...hmm? VAD fick min hund för medicin egentligen?
Nu hoppas jag verkligen att han skall bli bra, för det gör så ont i mitt hjärta att se honom ha ont. Mammas lilla vovve... <3

Bild från idag! :) Gamle mannen på span! :D

Av Nadja - 6 oktober 2013 17:26

Idag fick Amy rida på gudmors häst Natinn... Fisen sken som en sol! :)

Pönnyn var mindre road som synes! :P

Av Nadja - 5 oktober 2013 17:44

Snart är det jul och jag har försökt fundera ut julklappar åt mina nära och kära. Jag har en julklapp klar åt syster. Hehehehehehe! Och hon kan aldrig gissa vad det är. Sen har jag en till julklapp på gång åt henne och mamma. :) Mohahahahaha...
Sen var det ju då min kära fästman... Och svärmor och och och...en massa andra....
Jag behöver inga julklappar sen...ni kan spara era pengar. Ge nåt till Amy isf. Puss

Av Nadja - 2 oktober 2013 23:25

Tack vare duktig dagsverkare och min kära vän Sofia så gick stall-jobbet snabbt idag! Jag bestämde mig för att rida Zijan och det var så jäkla underbart att sitta på hans rygg igen. :) Jag bara älskar den hästen.

Sen hade jag och traktorn lite kvalitetstid... Jag harvade banorna. Och som tur var så hade inte gubbarna stängt av vattnet så jag kunde vattna i ridhuset en sista gång. Nu borde man slänga över några kg salt så skulle den hålla sig bra hela vintern utan att frysa.

Nej...nu är klockan halv ett på natten och jag måste upp tidigt. Så....GOD NATT

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards