Forever is only the beginning...

Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

JAG TRODDE INTE ATT DOM FANNS MER....

Av Nadja - 13 januari 2013 23:36

....dessa kloka människor med sunt förnuft.
Jag har än en gång växlat några kloka ord med en sååå vettig människa. Jag trodde dessa kloka hästmänniskor var en utdöende sort, men ännu finns det några kvar. :)

Vi pratade mest om hur idiotiskta 4 och 5-års championat är.... Eller bara det faktum att folk sitter och rider sina unghästar alldeles för hårt och värst av allt....dom rider dom FEL!! I min värld så sitter man inte in en häst förrän vid 4-års ålder.... SITTER in...inte rider in... Okej? Det finns så mycket mer man kan göra med sin häst....från marken!! Hur många av 4- och 5-års vinnarna kommer upp i dom höga klasserna sen i slutändan? Typ ingen....

Suck...

Idag red jag Madame i ridhuset. Hon var lugn och sansad när jag började och jag fick henne att jogga riktigt avslappnat på lång tygel i båda varv. Nåt som var omöjligt i början när jag just börjat rida henne. Övergångarna var jämna, till och med fattningarna var jämna. Jeeeii.... Sen kom en massa hästar och ännu fler människor in i ridhuset och då blev hon lite spänd igen. Dom hade tänkt longera nån unghäst, men det är inte tillåtet utan övriga ryttares tillåtelse och jag ville gärna använda hela ridhuset så dom fick vänta helt enkelt. Madame skulle väl rejsat efter om unghästen satte fart. Höhöhö....
Nåja... Red lite skrittövningar och nån fattning till... Sen fick det va... Har blivit för bortskämd med att ha ridhuset för mig själv...

Imorrn är det jobb igen... Jag hoppas dom hämtar harvjäveln och byter harvpinnarna så att man kan harva igen. Det är stenhårt i ridhuset nu.
Näj... God natt

 
 
Ingen bild

Nathalie

14 januari 2013 16:36

Jag HATAR de där championaten... eller ja, egentligen känner jag starka ogillakänslor mot mycket inom tävlingsvärlden. Det finns så mycket idiotiskt och ingen fattar det för alla gör som man "ska" göra och som tidigare folk har gjort. Man får ha egna åsikter och tänka själv...

 
Ingen bild

Nathalie

14 januari 2013 16:39

Bara en sån sak som att folk betalar enorma summor pengar för en häst som är "högt utbildad" och så kan de knappt leda hästen för att den är noll uppfostrad. Nej tack, säger jag då och håller mig hellre till min billiga islandshäst som är väluppfostrad... eller ja, hon kunde bete sig bättre men det kommer nog med åren.

Nadja

14 januari 2013 23:10

Men eller hur. Gahh.... Min häst ska ALLA kunna hantera! Suuuck...

 
Karin

Karin

27 januari 2013 23:13

Håller verkligen med dig och Nathalie!

http://someponythatiusedtoknow.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nadja - 14 juni 2017 22:21

* Alla jävla insekter * Alla jävla myggbett * Det blir ju aldrig mörkt så att ungarna somnar normal tid * Brännässlor * Måste solen värma så mycket? * Ormar * Vattnet i kranen blir ju aldrig kallt * När man har varmt så kan man inte ta av si...

Av Nadja - 20 maj 2017 10:28

En massa dyra grejer....håhå... och lite annat... * En grästrimmer (jag behöver verkligen en så att jag kan få bort gräs under eltråden och sånt) * En svets (jag behöver svetsa en massa till mitt stall) * Brödrost (den vi har nu är typ 15 år gam...

Av Nadja - 19 mars 2017 22:58

Snart snart! Nu får våren gärna komma. Snart är det april och då är det vår på riktigt!! :) Jag var på långritt med E förra lördagen och jag fick äntligen sitta på Arrow ...

Av Nadja - 24 februari 2017 14:33

Jag har varit så icke sportig som det går. Hähä... Eller ja, idag ansträngde jag några muskler eftersom jag mockade två boxar. Det ni!! Idag är det fredag och jag funderar på vad man ska ha för fredagsmys... det enda jag är sugen på är chips. Inte b...

Av Nadja - 15 februari 2017 15:20

....till ett annat land. Och bara börja om. Slippa allt och alla och skaffa nya bekantskap. Och framförallt....starta eget! :) Bo nånstans på landet bland lummiga skogar och gröna kullar. Yes. Spela på lotto nu bara! Tillbaka till verkligheten....

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards