Forever is only the beginning...

Alla inlägg under november 2012

Av Nadja - 10 november 2012 23:27

Det är så kul att låna ut grejer.... Såhär kan det se ut när man får tillbaka dom... Hmm? Man kan ungefär jämföra det med att inte ta bort bromsspåren i toalettstolen när man gjort nr 2!! Ja, ni fattar... :P

I-landsproblem... I know...

Av Nadja - 10 november 2012 20:24

Assååå....vad hände idag liksom? Haha... Var på stan med Nathalie och kommer hem med: ett grepskaft, ett par muckboots, en softshell jacka, ett par ridbyxor (samma som jag haft innan men gröna) ett par ridstrumpor, en kalender, två tekoppar, en tävla och en julklapp åt Amys farmor. Hmmmm...vad hände liksom?

Men jag är nöjd med alla inköp. :) Tack Nathalie för att du hittade dom snygga jackorna till kanonpris. :) Ja, sen att vi köpte likadana ridbyxor och samma jacka (jag brun och Nathalie grå dock) är en annan historia! :)

Av Nadja - 9 november 2012 23:21

Igår tappade jag rösten efter mina två lektioner... Idag gick det bättre, men jag var så torr och kraxig i halsen när arbetsdagen var slut så jag trodde jag skulle dö.... Typ...
Efter jobbet så red jag ut med Madame. Det var iskallt!! Brrr... Jag fryser inte ofta, men kallt fick jag. M skötte sig utmärkt som vanligt! :)

Imorrn blir det stan med Nathalie. Och så är jag hästvakt hela helgen. Åt Sirius! :) Hoppas att inte ridbanan är helt stenhård bara. Och så ska Madame ridas. Fullt upp bara....

Av Nadja - 8 november 2012 19:17

Här är hon....den nya hästen...
Hon är enorm!

Av Nadja - 7 november 2012 23:31

Gahhh.... idag kände jag bara att jag måste få tröstshoppa.... så jag for till Mattssons (the one and only) och köpte 2 bodys, 2 strumpbyxor, 1 par strumpor och en tunika åt Amy! Yes.... sen kändes det bättre! haha

Idag har jag mått värre än igår.... blääää...   Men burana, bafucin och finrexin har hjälpt lite iaf. Jag orkar INTE bli sjuk nu.


Inatt kommer en ny häst till Sleipner... en frieser.... coolt!   Jag har nog aldrig ridit en frieser tror jag! Hihi.... jag måste passa på nu då! Och så måste jag prova rida dom där hästarna jag inte ridit ännu.... det är liksom lite lättare att undervisa eleverna när man suttit på hästen själv. Tror det blir mitt jullovsnöje.... alltså att rida hästar!   

Av Nadja - 6 november 2012 22:54

Ja, egentligen behöver jag inte skriva mer än så..... för så är det. Blöh...
__________________
Nåja, idag fick jag nog och klippte Samson innan han gick ut i hagen, för han MÅSTE verkligen klippas för att orka gå lektioner....vilket jag försökt påpeka ett ANTAL gånger utan lyckat resultat.
Men det är bara att göra det själv då.... Och skönt tyckte Samson! :)
Sen efter lunchen så klippte jag Arrow.... Det blev en helklippning! Nathalie va duktig och klippte halsarna på Nisse och Indianen. Skitbra.
Av våra 20 hästar så är åtminstone 14st hur snälla som helst att klippa. 4st vet jag inte hur dom är....för vi har aldrig klippt dom. Och 2st måste ha lugnande...haha! Tycker det är ganska bra iaf. :)
Vår snällaste gamla gubbe Hokus är värst att klippa. Hahaha! Han blir totalt panikslagen och börjar svettas på 2 sekunder.... Stackarn!
Jag tycker det är kul att klippa hästar... Men bara om dom står still. Haha

Nu ska jag sova och försöka bli frisk...har ont i halsen och känner mig hängig. Urk....
Imorrn kvällsjobb igen. Bli helg NUUU!

Av Nadja - 3 november 2012 22:58

Jag funderade över det här med att skaffa häst åt barn/ungdomar.... Jag har alltid tyckt att man ska vänta för vips så börjar dom gymnasiet och flyttar till nåt annat land... Men sen kom jag att tänka på min egen situation... Jag hade faktiskt som mest tid då man gick i skolan. Varför inte använda den tiden till att ha häst? Sen blir det bara en massa jobb med att försöka bli vuxen osv...
Amy ska få häst när hon vill.... Om hon ens vill? Hmmm? Hon kanske har tröttnat redan eftersom hon fick ligga på ett hästtäck och se mamma mocka bajs redan vid 2-3 månaders ålder? Hon blev upphivad på hästryggen vid 3 månader och på den vägen är det... Som sagt...hon kanske redan är less?

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards