Forever is only the beginning...

Alla inlägg under maj 2012

Av Nadja - 8 maj 2012 18:23

''A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care.''

Av Nadja - 8 maj 2012 12:20

Om några veckor skall jag vara brudtärna på min bästa väns bröllop!! iiikkk.... Och som man inte redan har panik att man ska ha långklänning på sig (skratta inte!!!) och en massa sånt där, så har man fått Keratosis pilaris på armarna...alltså rödflammig, knottrig hud och det är ju jättesnyggt...INTE!! Suck... Och jag får nya finnar i ansiktet HELA tiden... Jag ser fan värre ut nu än när jag var tonåring!!! Gaaahh... förbenade hormoner!!

Nej fy så fåfäng jag låter. Jag är ju frisk och lycklig iallafall... och den som vill skratta åt min fläskiga rödflammiga kropp får väl göra det då!! HAHAHAHAHA!


Men allvarligt... jag har HUNDRA saker jag borde göra....gaaahh!! Jag visste redan innan att det här skulle bli en intensiv vår... men oj guud... HUR ska jag komma ihåg allt?


Av Nadja - 7 maj 2012 16:26

Sitter och roar mig med att läsa gamla Bukefalos-trådar om NH...... Detta var bästa svaret:


"För mig är horsemanship något man har, inget man gör. Abstrakt inte konkret. I mitt huvud är (nu generaliserar jag här) 'NH' något som någon jenkare har kommit på för att tjäna pengar genom att sälja ett koncept (med övningar, lite utrustning och en skopa peppning 'du är ledaren!') till någon stackare som inte kan så mycket om häst (och vet om det). Genom att göra det abstrakta till konkreta övningar så kan helt plötsligt 'vem som helst' NH.... Natural horsemanship är för mig god hästhållning, att kunna kombinera hästens välmående med ett bra säkerhetstänk, att göra det bra för hästen utifrån dom faktorer man har." skrivet av en som kallar sig Ponnyryttaren_


Haha... "något som någon jenkare har kommit på".....hahaha... klockrent!

Men allvarligt, det är samma som med säkerhet... det är inte nåt man tränar på lite nu och då, utan det skall vara inbyggt... sitta i benmärgen för att det skall göra nån nytta.. Det är inte alla som har detta"säkerhets-tänk"....däremot kan man hjälpa folk som inte har det, genom att vägleda och visa..... Samma gäller ridning, hästhantering osv.

___________________________

Den här veckan är det fullt upp.... idag var jag och tittade på Soile-träningar och hälsade på Klas i hagen... hon va söt som vanligt.
Imorgon blir Amy 11 månader... wiiieee...
På Onsdag är det lastträning av Sirius och så kommer sadeldoktorn Jimmy och kollar hans sadel! Jipppii!!   Sen på kvällen är det talanjakt för unghästarna på Sleipner, jag är hindervakt i löshoppningen.

På Torsdag ska jag rida Sirius och på fredag är det TRAAAAV! Jag sitter in inskrivningen som vanligt med Carro! Jippii!   På lördag är det föreläsning om Schleese-sadlar på Stall Aftonsol...som jag har längtat!  Ska bli väldigt intressant... hoppas föreläsaren är duktig.. Och på Söndag är det min livs första morsdag! tihihihi! 

Av Nadja - 6 maj 2012 23:13

Idag vaknade Amy och jag kl 10 i vanlig ordning... Hihi... lyxbarn...
Sen vid halv ett så åkte vi till mitt jobb, för dom hade öppet hus och där bjöds det på saft och bulle.... och korv... MUMS! Det var trevligt att prata med folk och pussa på hästarna...

Amy somnade i vagnen så det gick ingen nöd på henne.... gullunge!


Sen på kvällen gick vi över till min mamma och där fick Amy bada... buskul att sprätta ner mormor och mamma.
Det var en trött tös som somnade på typ 2 sekunder sen när det var dags att sova för natten. På tisdag blir hon 11 månader... tänk... snart fyller hon 1 år!  


Nu måste jag sova, jag har börjat med nån ful (o)vana att vara uppe till ett på natten.... fy mig...  




 



Av Nadja - 3 maj 2012 21:45

Idag när Amy skulle sova på dagen så lade jag henne i sängen som vanligt och gick sen ner.... hon brukar babbla en stund och sen somna. Jag hörde att det blev tyst, så jag gick upp för att titta till henne.... haha... jag hittar henne sittandes i sängen med nussetrasan i handen och ibland vinglar hon liksom till... jag smyger närmare och märker att hon blundar... haha. Hon håller alltså på att somna sittandes. Mammas lilla hjärta... Jag lade ner henne på kudden och hon sov vidare sen...   Söötunge!

Hon har även lärt sig att sätta sig ner från stående nu.... utan att falla och slå sig. Ojoj... det måste vara jobbigt att blir stor... Snart springer hon runt på gården också... det går för fort nu!


Idag har jag fått pussa på valp! Min kompis I kom via och hälsade på med sin lilla underbara valp! Vassa tänder och skrynkel-ansikte! Gulligulligulli!!!!! Gizmo var mindre förtjust.... haha... surgubbe!

Sen fixade jag middag och åkte med den till huset så Macke skulle få nån mat i sig...

Här är our mansion:

Beskåda den underbara fasaden..... gul plåt... du läste rätt... det gula du ser är PLÅT!! Underbart eller hur? TUR att den snart är ett minne blott!! Det blir vanligt trä och i nån fin färg.... röd med vita knutar kanske? Ladugården är ju röd så kanske det blir finast om man har samma? Fönsterkarmarna skall målas vita också... Gulle-huset!

Av Nadja - 1 maj 2012 22:10

Det är banne mig bara en jävla skrytar-sida.... Fy fan vad folk fiskar efter komplimanger...och annat skit. Bry er lite mindre om ert utseende och lär er att uppföra er som folk ist! Vad har folk för IQ nu för tiden? Gaahh! Jag håller på att bli knäpp på den här holmen! Inte för att nåt annat ställe är bättre för det, folk är lika blåsta överallt. Jag känner knappt nån människa som kan vara sig själv HELA tiden.... Det kommer alltid stunder där jag blir rent ut sagt förvånad över hur människan mitt i allt ändrar personlighet eller börjar prioritera helt konstiga saker....? Så är man när man är tonåring.... inte när man är vuxen.Strunt samma nu... Jag är trött och måsta bara avreagera mig. Idag köpte vi iaf en till bilstol... En Britax Hi-way... Den passar bra i volvon och i mammas bil om hon behöver skjutsa Amy sen. Prima!

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards