Forever is only the beginning...

Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

Nu blir jag sådär igen...

Av Nadja - 3 februari 2012 11:53

När jag har för mycket att göra så gör jag ingenting istället...
Jag borde åka till 5 olika ställen och uträtta ärenden, men jag har ingen lust med nåt av det. Jävla pappersarbete och skit! Och HUR FAN ska man veta vad och vart man ska med allt!? Sen tittar dom konstigt på en och tycker man är den mest korkade människan på jorden när man inte fattar nåt.

Och då bor jag bara på Åland. Tänk om jag bodde i Sverige och skall till en massa ställen? Jag skulle typ ge upp och gå hem för att jag inte ens hittade ut från parkeringen. 

För en sak ska ni veta om mig. Jag är fruktansvärt lat.
Såna här "nödvändiga" saker man ska göra så HATAR jag! Skattekort, försäkringar och shit......  Jag tycker INTE om det alls.... och det KAN ju bero på den usla kundservicen på Åland. Folk är helt enkelt otrevliga när man ska in och fixa tex en försäkring....
Bara för att dom är trötta på sitt jobb och skriver en miljon försäkringar om dagen och jag är den sjuhundrafemtioåttonde kunden som inte fattar nåt, så BEHÖVER man inte vara otrevlig.
BYT JOBB DÅ!

Det är inte mitt fel att man MÅSTE ha en trafikförsäkring eller MÅSTE ha skattekort eller att man måste lämna in typ en hel lastbil med papper bara för att man får barn eller köper hus. VARFÖR MÅSTE ALLT VARA TILL PAPPERS!? Och så ska dom va så jäävla viktiga och använda ord som en vanlig dödlig aldrig i sitt liv kommer ens att använda.
Bara det att jag inte hittade öppettiderna på Ömsen.... SKITHEMSIDA!!! Att det sen står lääääängst ner med små bokstäver och siffror upptäckte jag typ 20 svärande minuter senare. Tack.


Så. Nu är jag klar. Nu ska jag åka och fixa en försäkring. Kul för den människan jag får komma till.     Och nej, alla har inte dålig kundservice sen....

 
 
Ingen bild

Nathalie

3 februari 2012 21:00

Jag är EXAKT likadan!!! Det är verkligen fysiskt jobbigt och ibland omöjligt att få något sånt där gjort. Fattar inte varför egentligen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nadja - 14 juni 2017 22:21

* Alla jävla insekter * Alla jävla myggbett * Det blir ju aldrig mörkt så att ungarna somnar normal tid * Brännässlor * Måste solen värma så mycket? * Ormar * Vattnet i kranen blir ju aldrig kallt * När man har varmt så kan man inte ta av si...

Av Nadja - 20 maj 2017 10:28

En massa dyra grejer....håhå... och lite annat... * En grästrimmer (jag behöver verkligen en så att jag kan få bort gräs under eltråden och sånt) * En svets (jag behöver svetsa en massa till mitt stall) * Brödrost (den vi har nu är typ 15 år gam...

Av Nadja - 19 mars 2017 22:58

Snart snart! Nu får våren gärna komma. Snart är det april och då är det vår på riktigt!! :) Jag var på långritt med E förra lördagen och jag fick äntligen sitta på Arrow ...

Av Nadja - 24 februari 2017 14:33

Jag har varit så icke sportig som det går. Hähä... Eller ja, idag ansträngde jag några muskler eftersom jag mockade två boxar. Det ni!! Idag är det fredag och jag funderar på vad man ska ha för fredagsmys... det enda jag är sugen på är chips. Inte b...

Av Nadja - 15 februari 2017 15:20

....till ett annat land. Och bara börja om. Slippa allt och alla och skaffa nya bekantskap. Och framförallt....starta eget! :) Bo nånstans på landet bland lummiga skogar och gröna kullar. Yes. Spela på lotto nu bara! Tillbaka till verkligheten....

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards