Forever is only the beginning...

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Dag 10 - Det här hade jag på mig idag

Av Nadja - 18 augusti 2011 21:12

Hmmm... jag som lovade mig själv att jag inte skulle bli en sunkig mamma. Öhm... Men ja, idag hade jag på mig min svart/vit randiga tröja och bruna knälånga byxor. Skitsexigt. Men jag var hel å ren iallafall.... alltid nåt.

___________________

Tur att Amy har snygga kläder på sig varje dag! Fast på tal om hennes kläder så har jag lite kris just nu... hon har vuxit ur nästan alla i storlek 56 och dom flesta kläder i storlek 60 är alldeles för stora!! Jag har några bodys i strl 58, men dom är kortärmade och hon behöver långärmat nu.... iiiiikkkk.... innebär detta att jag behöver shoppa!?? hehehe!
I övrigt är det lite konstiga storlekar.... Dom finska av märket Tutta är jättestora i storlekarna tycker jag. Jag har flera pyjamas i strl 56 som hon kan ha nu... dom är lite stora ännu... hmm? Nåja... väntar jag 2 veckor till så passar det nog... haha! Hon växer ju som bara den!   Gullunge   




 
 
Erika - En Svår Graviditet

Erika - En Svår Graviditet

18 augusti 2011 22:27

Gör ju inget om det är lite stort Naddi. VIK in ärmar osv :) Annars får du köpa nytt heela tiden.

Ja jag gillar pampers när de är nyfödda. :) Annars Libero.

http://erikaaaas.webblogg.se

Nadja

19 augusti 2011 08:23

Men det var ju det som var grejen... att jag fick en orsak till att shoppa! ;) Hehehe.. Jag har köpt 4 plagg själv, resten har jag fått så det skulle vara lite kul att få köpa nåt nån gång.

 
Ingen bild

mk

19 augusti 2011 10:24

Haha, det kommer nog är jag säker på! Jag misstänker att barn som växer upp innebär vääldigt mycket köpande.. =)

 
Ingen bild

Petra

19 augusti 2011 11:31

Assså... här finns typ bara 50-56-62-68 osv.. inget däremellan i storlek.. (inte i de vanliga affärerna iaf)
Gör inget att de e stort, hellre de än att det klämmer, men klart de e kul att shoppa.. ;)

Storlekar e för övrigt väldigt olika.. Bella har en del 74 hon kanha fortfarande och sen har hon en del i 86 som passar bra.. så atte... ;)

Nadja

19 augusti 2011 11:38

Det är dom kläderna som kom med lådan från FPA som har storlek 60 tex... väldigt mysko! Och idag har Amy på sig strl 56 kom jag på... men det är av märket Novita, tror det är finskt? Suck!
Det är jobbigt när det är FÖR stort.. korvar sig å en massa... Som med blöjorna.. nu är strl 1 för litet och strl 2 känns lite stora och klumpiga! GaaahhH!!

 
Ingen bild

Tanja

19 augusti 2011 14:02

Du vet att jag följer med och shoppar aaaaanytime sen.. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nadja - 14 juni 2017 22:21

* Alla jävla insekter * Alla jävla myggbett * Det blir ju aldrig mörkt så att ungarna somnar normal tid * Brännässlor * Måste solen värma så mycket? * Ormar * Vattnet i kranen blir ju aldrig kallt * När man har varmt så kan man inte ta av si...

Av Nadja - 20 maj 2017 10:28

En massa dyra grejer....håhå... och lite annat... * En grästrimmer (jag behöver verkligen en så att jag kan få bort gräs under eltråden och sånt) * En svets (jag behöver svetsa en massa till mitt stall) * Brödrost (den vi har nu är typ 15 år gam...

Av Nadja - 19 mars 2017 22:58

Snart snart! Nu får våren gärna komma. Snart är det april och då är det vår på riktigt!! :) Jag var på långritt med E förra lördagen och jag fick äntligen sitta på Arrow ...

Av Nadja - 24 februari 2017 14:33

Jag har varit så icke sportig som det går. Hähä... Eller ja, idag ansträngde jag några muskler eftersom jag mockade två boxar. Det ni!! Idag är det fredag och jag funderar på vad man ska ha för fredagsmys... det enda jag är sugen på är chips. Inte b...

Av Nadja - 15 februari 2017 15:20

....till ett annat land. Och bara börja om. Slippa allt och alla och skaffa nya bekantskap. Och framförallt....starta eget! :) Bo nånstans på landet bland lummiga skogar och gröna kullar. Yes. Spela på lotto nu bara! Tillbaka till verkligheten....

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards