Forever is only the beginning...

Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Blöjor, tvättservetter och GULLUNGEN

Av Nadja - 19 juli 2011 10:17

Det här med att vara småbarnsförälder är ganska intressant...
Hmmm... Varför finns det så mycket att välja mellan? Skulle det bara finnas typ 2 olika blöjor så skulle man inte behöva fundera så mycket.

Vi börjar med blöjorna då...
Amy använde Libero storlek 1 och Pampers storlek 1 första månaden... sen tyckte jag att Liberos blöjor blev så spända runt benen så nu använder vi bara Pampers storlek 1... Jag provade på skoj Libero stl 2, men dom var alldeles för stora. Jag har läst att många klagat på Pampers blöjor... att dom läcker... men jag har varit jättenöjd och Amy verkar också nöjd.

Nu när vi var till Finland så köpte jag på skoj Mumin-blöjor, stl 2, men dom var också alldeles för stora ännu. Pampers stl 2 är också för stora ännu... så jaaa...
Har ju inte haft möjlighet att testa ICA eller typ Willys blöjor eftersom jag inte bor i Sverige...

Ni som har barn.... Hur länge använde ni stl 1??  Och vilka blöjor gillar ni mest och varför?


Sen har vi tvättservetter... ojoj... jag trodde inte det fanns så många olika... HAHA!
Jag hittade en gammal "Vi föräldrar" tidning i stugan där vi bodde i Lappfjärd och där hade dom ett test på olika tvättservetter... typ... om dom luddar, om dom är svåra att få ur förpackningen, om dom är slitstarka.. osv.. Nu minns jag inte vilka som vann, men det var en gammal tidning så jag tror det har ändrats lite sen dess ändå.

Mina favoriter hittills är Liberos... lagom våta och lätta att få ur förpackningen.   


Annars så lever vi livet... Amy hänger med allt mer och nu senaste veckan så märker man att hon faktiskt ler åt oss när man pratar med henne... Hon log redan på BB, men det var nog mest i sömnen... haha...
Hon har till och med börjat göra små ljud!   Hon får så rolig min när hon inser att ljudet kommer från henne själv... GULLUNGEN MIN!

I morgon blir hon 6 veckor... stora tjejen! Och om en vecka är det besök till bvc och barnläkaren. Undrar hur mycket hon gått upp i vikt nu!? Jag har plockat bort 3 plagg som hon vuxit ur redan... ojoj! Det går för FOOORT!!


  Amys fot som sticker upp ur barnvagnen!   hihi


 
 
Ingen bild

Rebecka

19 juli 2011 10:41

När eddie var liten var det pampersblöjor som gällde. Tyckte de var mjukare o mer följsamma än libero. Numer är det Libero eller Bambo som gäller. Gillar heltklart Libero bättre än pampers i de större storlekarna (eddie har storlek 5-6 just nu) Pampers blir han så lätt röd i rumpan av.

Ang tvättservetter så brukar jag köra torra som man blöter själv. Mindre kemikalier och så får man dem så blöta som man vill ha dem. Våta tvättservetter har jag bara för att ha i skötväskan och då tycker jag pirkkas småa är riktigt bra. Det enda jobbiga med dem är att man återförsluter dem med en tejpbit typ, o efter några gånger så fäster inte tejpen längre. Brukar lösa det med att ha dem i en plastpåse.

Hur länge jag använde strl 1 minns jag inte

Nadja

19 juli 2011 11:00

Tack för svaret Rebecka... Jag funderade också på det där med tvättservetter och kemikalier, men å andra sidan så funkar det hur bra som helst med dom på Amy... hon har aldrig varit röd av blöjor eller servetterna heller. Så jag kör på det! ;)

 
Ingen bild

Petra

19 juli 2011 23:03

Haha.. ja de e en djungel.. ;)

Vi kör på Ica och Libero.. det är i princip exakt samma blöja fast olika märken.. =P

Pampers tyckte jag att var sämre när Alex var liten.. det yttersta lagret mot huden lixom klibbade fast... vet inte hur dom är nu..

Tvättlappar kör vi bara på våtservetter och bara Icas... dom är parfymfria och med aloevera.. Har alltid kört våtservetter och aldrig haft ngn reaktion på ngn av kidsen.. så eftersom det funkar så är jag för bekväm för att byta.. ;)
Liberos lappar tycker jag stinker... har haft såna som man fått på bb o så, men bara använt upp för att det kändes dumt att slänga, men skulle aldrig köpa dem.. däremot är dom ju smidiga eftersom dom har ett riktigt lock man kan stänga..

Nadja

20 juli 2011 12:27

Pampers klibbar fast nu också om rumpan är för våt när man sätter på den... men jag lufttorkar alltid så det är torrt... då är det inga problem! :)
Jag känner inget att Liberos servetter skulle stinka, men jag har ju typ inget luktsinne heller. Vi köpte Icas våtservetter innan Amy föddes, men dom är FÖR våta tycker jag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nadja - 14 juni 2017 22:21

* Alla jävla insekter * Alla jävla myggbett * Det blir ju aldrig mörkt så att ungarna somnar normal tid * Brännässlor * Måste solen värma så mycket? * Ormar * Vattnet i kranen blir ju aldrig kallt * När man har varmt så kan man inte ta av si...

Av Nadja - 20 maj 2017 10:28

En massa dyra grejer....håhå... och lite annat... * En grästrimmer (jag behöver verkligen en så att jag kan få bort gräs under eltråden och sånt) * En svets (jag behöver svetsa en massa till mitt stall) * Brödrost (den vi har nu är typ 15 år gam...

Av Nadja - 19 mars 2017 22:58

Snart snart! Nu får våren gärna komma. Snart är det april och då är det vår på riktigt!! :) Jag var på långritt med E förra lördagen och jag fick äntligen sitta på Arrow ...

Av Nadja - 24 februari 2017 14:33

Jag har varit så icke sportig som det går. Hähä... Eller ja, idag ansträngde jag några muskler eftersom jag mockade två boxar. Det ni!! Idag är det fredag och jag funderar på vad man ska ha för fredagsmys... det enda jag är sugen på är chips. Inte b...

Av Nadja - 15 februari 2017 15:20

....till ett annat land. Och bara börja om. Slippa allt och alla och skaffa nya bekantskap. Och framförallt....starta eget! :) Bo nånstans på landet bland lummiga skogar och gröna kullar. Yes. Spela på lotto nu bara! Tillbaka till verkligheten....

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards