Forever is only the beginning...

Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

bäbis, är du däääär?

Av Nadja - 13 januari 2011 20:51

Asså... hur ska man känna skillnaden på om det är bäbis som rör sig eller om det är mina tarmar som grejar på där inne?? Min mage och inälvor (uää... det där lät lite äckligt) har alltid haft ett eget liv, så jag känner absolut ingen skillnad. Hmmm... kanske man lyckas känna nåt på ultraljudet...samtidigt som man ser att bäbis rör sig? Då vet man ju att det är den! Hihihi...


Mitt barn ska heta Mandarin.... HAHAHA! Eftersom jag är helt galen i mandariner... Jag äter hur många som helst.... senaste timmen har jag ätit 5 st. Hrrmm...


Just nu sitter jag och funderar på namn... Jag har fortfarande alldeles för många namn att välja mellan... Och vissa namn gillar jag skarpt ena dagen och sen kan jag tycka...."vad tänkte jag på?" nästa dag. Hmmmm...

Ni som har barn... hur kom ni på namn?... var det svårt?....funderade ni länge??

 
 
Ingen bild

Isabel

14 januari 2011 07:36

Jag tror nog det kommer automatiskt den dagen den ploppar fram. Det är nästan som att namnge djur. Man kan tycka att "så ska min katt/hund heta" och så skaffar man ett djur då och så passar det inte alls in.. Min brors dotter heter Elin, och det kom min mamma på då vi var till dem på BB, och deras andra barn heter Linus, och han är helt enkelt en liten Linus. :)

 
Ingen bild

Petra

14 januari 2011 08:33

Du kommer känna skillnad, jag lovar.. när du känner bäbisen så vet du att de e den.. personligen tycker jag att tarmrörelser (blä, va äckligt det låter.. =P ) känns mer än bebisen gör i början.. bebis känns bara som lite lite fladder, typ... Lätt o förklara.. =P

 
rebecka

rebecka

14 januari 2011 09:23

ja de e svårt med namn.. men se så kom Eddie upp o när vi "smakat" på det ett par dagar så kändes han som en Eddie... han var nog 2-3veckor gammal innan han fick sitt namn

http://rebecka83.blogspot.com

 
Susy

Susy

14 januari 2011 12:15

Jag har ju inga barn, men skulle tro att namnet infinner sig när den parveln kommer ut...nåt som passar just för den :)

http://susyfunderarvidare.bloggplatsen.se

Nadja

16 januari 2011 09:03

men så länge orkar man ju inte vänta... det är ju kul att fundera på namn! ;)

 
Victoria

Victoria

14 januari 2011 22:19

Haha, mandarin ;D

Asså jag har ju inte barn, men när vi bestämde namn åt tvillingarna så var jag med, och om det skulle bli en flicka så skulle det helst sluta på ia, efter som victoria och alicia slutar på ia. såå ja, sen kan man kolla på typ en sida där man ser hur många som heter t.e.x pelle, fast med alla namn man kommer på, ganska kul och då kan man hitta något som man tycker om typ ^^

http://hastflickorna.blogspot.com

 
susy

susy

17 januari 2011 06:55

Klart ni ska fundera på namn redan nu om ni tycker det är skoj :)

http://susyfunderarvidare.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nadja - 14 juni 2017 22:21

* Alla jävla insekter * Alla jävla myggbett * Det blir ju aldrig mörkt så att ungarna somnar normal tid * Brännässlor * Måste solen värma så mycket? * Ormar * Vattnet i kranen blir ju aldrig kallt * När man har varmt så kan man inte ta av si...

Av Nadja - 20 maj 2017 10:28

En massa dyra grejer....håhå... och lite annat... * En grästrimmer (jag behöver verkligen en så att jag kan få bort gräs under eltråden och sånt) * En svets (jag behöver svetsa en massa till mitt stall) * Brödrost (den vi har nu är typ 15 år gam...

Av Nadja - 19 mars 2017 22:58

Snart snart! Nu får våren gärna komma. Snart är det april och då är det vår på riktigt!! :) Jag var på långritt med E förra lördagen och jag fick äntligen sitta på Arrow ...

Av Nadja - 24 februari 2017 14:33

Jag har varit så icke sportig som det går. Hähä... Eller ja, idag ansträngde jag några muskler eftersom jag mockade två boxar. Det ni!! Idag är det fredag och jag funderar på vad man ska ha för fredagsmys... det enda jag är sugen på är chips. Inte b...

Av Nadja - 15 februari 2017 15:20

....till ett annat land. Och bara börja om. Slippa allt och alla och skaffa nya bekantskap. Och framförallt....starta eget! :) Bo nånstans på landet bland lummiga skogar och gröna kullar. Yes. Spela på lotto nu bara! Tillbaka till verkligheten....

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards