Forever is only the beginning...

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2015

Reservdels-butik till häst efterlyses....

Av Nadja - 10 oktober 2015 22:53

Hmm... Båda mina favoriter var ju till kliniken i fredags...
Zijan hade lyckats få en ny skada på samma ben och nu återstår att se om han tänker fixa denna skadan också.... 6 mån rehab igen då..... suck!
Abbe hade varit mycket bättre iaf. Bak var han ok nu, men istället hade han börjat visa lite hälta fram....hmm.. Dom hittade inte var hältan satt däremot. ..men jag är inte alltför orolig för jag tror mest det är för att han ändrats rätt mycket sen han kom. Han hade ju för jäkliga framhovar och underhals och karprygg. Nu ser han ut som den connemara han är.... rund och fin. Halsen har helt ändrat form och karpryggen är inte lika framträdande nu. Han har ju fått lära sig gå på ett nytt sätt... Innan jobbade han ingenting med ryggen eller bakdelen. Han kunde inte skritta nerför eller uppför en backe utan att trava eller gå snett. Nu senaste veckan har jag känt en mycket större skritt och en guppande rumpa! :) Älskade gulliga ponny! <3

Vi åkte till stugan igår och sov över och att gå på utedass i kylan är väldigt intressant.... Amy hade nog potta inomhus, men hon skulle med allt våld gå på utedasset.

Gizmo var inte riktigt sig själv och frös hela tiden så han fick sova med jackan på. Då blev han nöjd.

Idag är jag glad att det är lördag och inte söndag....för jag skulle INTE orka åka på jobb imorgon..... :(

Förresten... Idag har jag jobbat exakt 14 år på Sleipner....och påbörjar därmed mitt 15:e år där...Ojoj.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nadja - 14 juni 2017 22:21

* Alla jävla insekter * Alla jävla myggbett * Det blir ju aldrig mörkt så att ungarna somnar normal tid * Brännässlor * Måste solen värma så mycket? * Ormar * Vattnet i kranen blir ju aldrig kallt * När man har varmt så kan man inte ta av si...

Av Nadja - 20 maj 2017 10:28

En massa dyra grejer....håhå... och lite annat... * En grästrimmer (jag behöver verkligen en så att jag kan få bort gräs under eltråden och sånt) * En svets (jag behöver svetsa en massa till mitt stall) * Brödrost (den vi har nu är typ 15 år gam...

Av Nadja - 19 mars 2017 22:58

Snart snart! Nu får våren gärna komma. Snart är det april och då är det vår på riktigt!! :) Jag var på långritt med E förra lördagen och jag fick äntligen sitta på Arrow ...

Av Nadja - 24 februari 2017 14:33

Jag har varit så icke sportig som det går. Hähä... Eller ja, idag ansträngde jag några muskler eftersom jag mockade två boxar. Det ni!! Idag är det fredag och jag funderar på vad man ska ha för fredagsmys... det enda jag är sugen på är chips. Inte b...

Av Nadja - 15 februari 2017 15:20

....till ett annat land. Och bara börja om. Slippa allt och alla och skaffa nya bekantskap. Och framförallt....starta eget! :) Bo nånstans på landet bland lummiga skogar och gröna kullar. Yes. Spela på lotto nu bara! Tillbaka till verkligheten....

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards