Forever is only the beginning...

Alla inlägg under oktober 2014

Av Nadja - 17 oktober 2014 21:17

Här ligger den....laddad och klar... :)
Synd bara att jag måste skaffa nytt simkort eftersom mitt gamla är stenålders och jättestort. Haha!
Så först imorrn får jag använda den. :)
Min fina guldiga nya lur!

Av Nadja - 17 oktober 2014 20:55

Vilken fantastisk häst det är....Grålle! <3 Idag red jag honom med graman... Jag gillar inte hjälptyglar egentligen, men jag tyckte det var värt ett försök iaf. En hjälptygel skall ju användas för att hjälpa HÄSTEN....inte ryttaren... Grålle har väldigt svårt att veta hur han skall använda kroppen i galoppen...han vet nog inte om att han har två bakben också... Men idag var han verkligen jätteduktig. :) Gramanen hjälpte precis på det sätt jag ville.... Vänster galoppen var lugn och han kunde galoppera utan problem och med egen balans. Klart jag skulle vilja ha lite mer runda språng osv, men för att vara en häst som knappt kan galoppera med eleverna (och särskilt inte galoppera lugnt) så var det helt suveränt. :D
Höger är fortfarande svår, men absolut inte katastrof. Duktiga duktiga Grålle! Honom skulle jag verkligen vilja ha. ;)
Jag får nästan lite Karat-känsla på honom! <3
(Karat var min favorithäst på jobbet för några år sedan... Kraftig isabell valack...)

Åhhh, jag vill rida meeeera!

Idag kom min karl med en present till mig... :) En Samsung Galaxy s5 mini! Wiiee!! <3

Av Nadja - 15 oktober 2014 20:38

Måååh...jag borde hoppa snart! Jag har ju för tusan inte hoppat på skitlänge igen nu....
Blev så pepp igen när jag hade lektion idag...och den där fiiina Zijan var ju med... <3 gulligulligull....oj, nu kom jag av mig.... Idag skötte sig hästarna iaf. Tur för dom. Hahaha!

Idag har det annars varit fullt upp... Jag hade en grupp på morgonen, sen handikapplektion och sen mina vanliga två lektioner. Håhå... Efter jag jobbat klart för dagen så pratade jag en stund med Hasse (han som fixar våra ridbanor) och den mannen är nog klok han. Han läser av folk väldigt bra.

Imorrn är det höstlov för skolorna, men vi får aldrig ha höstlov...blööh.. Jag skulle gärna ha 4 dagar ledigt nu och åka bort. Typ till Portsmouth eller nåt... Hälsa på bekanta. Skulle vart najs.

Nu ska jag kolla på Bonde söker fru. Hihi

Av Nadja - 14 oktober 2014 23:11

Jag MÅSTE sluta gå på loppis varje vecka. Jag blir ju fattig!!
Idag var jag där igen. :) Hittade finaste rooosa västen, så Jaaa...det blev lite shopping igen då. Hrrmm...
Jag höll på att köpa en TILL softshelljacka, men jag avstod. Nathalie köpte den istället! :D :D Kalasbra!
Ååååhhhh vad jag har saknat att hänga med Nathalie! :) Det var jättemegakul att umgås igen och vi shoppar sjuttons bra ihop. HAHAHAHAHA!

Kvällens lektioner gick finfint. Det är några hästar jag dock GÄRNA skulle byta ut!!! Arrgghhh!!
Och så är det några jag gärna skulle ta hem. :)
Indianen såg en miljon gånger bättre ut idag än förra veckan. Han verkar gilla sadelbytet också. Just nu har han min gamla Crown Arwen som jag sålde till sleipner. Kan ju inte annat än bli bra då liksom...hehe!
Får se hur det går när sadeldoktorn kommer om några veckor...det är några sadlar som skulle behöva åka till himlen snart... Hmm....
Åhh...jag bara älskar sadlar!! :) Det är som att köpa skor...alltså för andra.... Istället för att jag har 20 par skor så skulle jag kunna ha en massa sadlar. ;)

Av Nadja - 13 oktober 2014 22:52

Det blir inte bättre...suck! Nu har jag haft ont i halsen i en vecka. Dags att kolla upp det eller? Blää...
Idag var det riktigt jobbigt att jobba. Jag hade ingen ork och till och med mockningen var tung. Jag skulle behöva sova typ 12 timmar i ett sträck så kanske det blir bättre.

Igår var Zijan till kiropraktorn...eller vad han nu är den där gubben... Zijan har iaf ont i bakknäna. :(
Och därför får han extra många pluspoäng eftersom han var så himla duktig i lördags... Om han har ont, så måste han ha ett hjärta av guld (fast det visste jag redan) , eftersom han jobbade så bra på träningen. :D Älskade häst.

Nu skall jag sova....jag är helt slut. Hoppas på en hel natts sömn. Amy har sovit oroligt flera nätter nu...klagar på att hon har ont i benen eller fötterna... Jag antar att det är växtvärk. Mammas hjärta <3

God natt!

Av Nadja - 11 oktober 2014 22:30

Jordens finaste häst heter Zijan! :D Det är helt otroligt vad den hästen kan göra mig glad! :)
Ikväll red jag för Åsa då...på Zijan.. han var världsbäst!! Och nu menar jag inte att vi sprang runt och såg ut som Valegro eller så, men jag red!! Och Zijan förstod!! Och det kändes inte sådär jobbigt som det kan kännas ibland. :) Det var jättekul!! Och jag har till och med fått min högra hand att lyssna. Duktig hand. Och bäst av allt: mitt knä gör inte ont mer!!! :D Wohooo!
Däremot använde jag nog mina sista krafter... Jag kommer att vara död imorrn.

Älskade Zijan <3

Av Nadja - 10 oktober 2014 21:18

Idag fick jag äntligen rida min fina vita prins! :) Jag var kraxig och helt slut i kroppen av denna förkylning, men han är ju för gullig. Pigg som attan och okoncentrerad, men det gör inget. :)

Imorrn är det dressyrträning för Åsa. Jag kommer knappast att orka rida hela passet, men jag får ta många pauser helt enkelt.
Jag undrar verkligen när den här förkylningen tänker göra nåt!? Det händer ju liksom ingenting...jag är hes och har ont i halsen. Och sen då? Suck...

Näj...nu måste jag ut med hunden. Häj Häj.

Av Nadja - 9 oktober 2014 07:02

Alltså....dom där hästarna kan göra mig tokig ibland!! Dom kan mitt i allt "glömma" vad regler är... Drar iväg med en när man leder... Står inte stilla när man hoppar upp....osv. För att inte tala om att bocka av nån stackars elev för att sen springa runt i 10min och vägra stanna!!

Sen kommer dom där stunderna när dom sköter sig exemplariskt! Igår var en sån dag. För det första så tog jag in 4st hästar samtidigt från en hage....jag går ut genom grinden och helt likt ett cirkus/frihetsdressyr-nummer så vänder 3st hästar exakt samtidigt och ställer upp sig precis som jag vill (och den fjärde skulle iofs försöka äta gräs) så jag kan stänga grinden. :)
Och på hopplektionen skulle vi rida "klockan", 4 bommar på en volt.... Sist vi gjorde den så blev det KAOS! Det fungerade inte för nån.
Igår satt den klockrent!! (ursäkta ordvitsen..höhö) Sååå himla duktiga elever och hästar!! :D

Idag skall jag försöka hålla lektion med min kraxiga röst. Good luck liksom.... Nå, eleverna får njuta av tystnaden istället. Haha

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards