Forever is only the beginning...

Alla inlägg under januari 2014

Av Nadja - 14 januari 2014 23:19

Alltså... Den där katten har kostat mig ganska mycket sen vi fick honom. Tur för honom att han är söt!! Jag skulle avmaska honom igår med piller och efter 30 min så sitt han som en gris.... Kul!!
Tydligen tål han inte avmaskningsmedlet, så det gick inge bra... Ringde i morse till veterinären och frågade vad jag skulle göra och hon tyckte att vi kunde testa dropparna man sätter på huden istället. Kostade skjortan såklart, men vi får hoppas det fungerar. Han började hulka lite av det också, men han spydde inte iaf. (han lyckades alltså klia sig i nacken där medlet var och sen slicka på tassen så han fick medlet i sig) Knäppa katt...hoppas maskjävlarna dör nu bara!

Max fattade först idag att man kan titta ut.... Vad har han för IQ egentligen? Hahahaha

Annars har jag jobbat kväll ikväll. Kallt var det... Så nu tänker jag värma mig under täcket!

Av Nadja - 13 januari 2014 22:51

Hade ju TK-möte i Lördags och det fanns en massa att prata om. Dels praktiska grejer och såklart om tävlingarna!

Vi bestämde iallafall att vi skulle köra ÅM i dressyr i vår och inte i höst som det alltid lyckas bli!

Vi fokuserar lite extra på dressyren med tanke på nationella tävlingarna på travbanan i mitten på maj och så ÅM då.....som blir precis när lektionerna slutar! Vi avslutar stort med andra ord!   Jag skulle sååå gärna vara med i ÅM... men på vem? Pluto? mohahaha...


Självklart klämmer vi in nån hopptävling också...och en nyhet: Partävling!!! Man tävlar som i en cup och i lag/par, bara det att den ena personen tävlar i dressyr och den andra i hoppning! Jättekul!!! Vi måste få till några bra regler bara, men annars hoppas jag att det blir en rolig "lag-tävling"!! JAG VILL OCKSÅ VARA MED!

Undrar om vi kan döpa den till Naddi-cup? Nadja-cup? Gizmo-cup? Det var ju trots allt jag som kom på idén! HAHAHAHA!

_________________________________________

Idag skulle jag avmaska Max.... jag fick i honom ett piller utan problem... men efter ca 30 min så spydde han som en gris.   Stackarn...

Så nu vet jag inte vad jag skall göra... Hann medlet verka eller spydde han upp det? Jag hade ingen större lust att gräva runt i hans spyor för att kolla. Suuuuck
På jobbet hann jag klippa Alice och Emilio. Alice fick en specialklippning: halva halsen och lite på bogen...inte så snyggt kanske, men jag KAN inte klippa mer på henne för hon får jättekallt då. Jag kan inte klippa magen, för hon ligger gärna och sover och i uteboxarna är det riktigt kallt på golvet trots mycket strö... Så jag testar denna variant... lite vädringslucka och lite päls kvar!   Emilio fick hela halsen och hela magen klippt...jisses vilken hals den där hästen har... Jag borde tagit bild på den... HAHAHA!

Imorrn kvällsjobb,,, härligt med kyla!!   Hoppas jag kommer ihåg att klä mig varmt...hmmm...

Jag måste få dom där förbenade lektionsplaneringarna klara också. Gaaaah... Jag är såååå trög. Natti natti

Av Nadja - 11 januari 2014 23:47

Beskåda fönster nr 2 som nu är på plats....även fönster nr 3, 4, 5 och 6 är på sin plats! Wohooooo!

Av Nadja - 9 januari 2014 19:56

Assåååå...vi bor ju inte så stort...ännu... Men min kära sambo (som även såg till att vi blev med katt) tyckte ändå att denna grej skulle in i lägenheten....

Men Max blev glad iaf... :D

Av Nadja - 6 januari 2014 21:53

Sådärja....nu fick jag shoppingabstinens igen! Gaaah! Men imorrn får jag shoppa en sak iaf....en ny kalender för 2014! :) Jag äääälskar när jag får göra det! Hihi! Jag måste ju ha en kalender nu när jag är med i tävlings kommittén igen! Hihihi!

Imorrn är det jobb igen. Det har verkligen varit skönt med 3 dagar ledigt, men för Amys del så är morgondagen väldigt kul.... Hon får åka till dagis igen!! :) Wiiee.. Hon har saknat sina kompisar...mamma är nog inte så jättekul att leka med egentligen.

Amy ger Max mat...undra på att han är fet...hon snålar ju inte precis.

Och TITTA HÄR DÅÅÅÅ!!!
Första fönstret på plats! :) Jag är sååå glad! :D

Av Nadja - 5 januari 2014 17:37

Idag var sista dagen jag hade Nala. Igår hann jag inte rida eftersom jag hade glömt att ridhuset var upptaget av dressyrträningar och utebanan var översvämmad.
Men idag red jag och hon var så himla himla fin! :) Hon gör allt man ber henne om! Vi hade fint samspel idag också. Det liksom bara flöt på... Helt okomplicerat. Me like. <3

MAX

Av Nadja - 2 januari 2014 23:26

Vi behöver större säng! Iaf när både katt och barn skall sova med oss....

Tjockis...

Av Nadja - 2 januari 2014 21:37

Är hästvakt åt Nala i 4 dagar. Idag red jag henne i pausen och första 20 min så vinglade vi mest runt... Haha!
Men sen skärpte jag till mig och det var så roligt att rida! :)
Imorrn blir det igen! Tjohoooo!


Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards