Forever is only the beginning...

Alla inlägg under september 2013

Av Nadja - 14 september 2013 23:05

Dom har ju kommit fram till att det är bättre med helkroppsrörelser än att punktträna en viss muskel. (nähäääää!!?)
Jag tänker likadant med hästar. Har dom tex svårt att skjuta ifrån med ett ben eller om hästen har dålig ryggmuskulatur eller vad som helst.... Jag sitter aldrig och nöter på en viss rörelse för att förstärka just det benet eller liknande. Nej, använd er av rörelser där hästen använder hela kroppen som hjälp för att kompensera upp det svaga. Upphöjda travbommar tex: har ni sett hur fantastiskt hästen arbetar igenom kroppen när den lugnt travar över bommarna? Benen får rörelse uppåt, framåt, påskjut och sträckande.... En stor rund rörelse. Lösgörande och stärkande. Och det bästa av allt är att man kan göra detta utan att ens sitta på hästen. Tömköra över bommar!!
Hästar arbetar effektivast (alltså flest muskler jobbar tillsammans) när den galopperar i full fart... Speciellt i ryggen. Så ut och galoppera. :D Att vi sen bor på Åland och inte har någe bra galoppvägar är en annan sak.

Jag satt och tittade på dressyren från fälttävlan som gick för nån vecka sen. Och vilka fantastiska hästar. Dom får verkligen en varierande träning. Dom skall kunna gå msv dressyr och hoppa banhoppning...vad är höjden? 120cm? Och sen terränghoppning på det... Ojoj...

Jag vet inte vad jag ville med det här inlägget, men VARIERA arbetet med din häst! Jag önskar såå att man kunde jobba ridskolehästarna lite mer från marken också.
Jag tömkörde Arrow på jobbet här om dagen och det är sååå nyttigt att titta på hästen från marken. Han tyckte det var trevligt med nåt annorlunda också.
Och säger din häst ifrån vid nåt tillfälle?...då är nåt fel...lyssna på hästen!!
God natt.

Spännande saker framöver:
- Nya ponnyn kommer imorrn
- Sirius flyttar imorrn
- Skördefest nästa helg
- Jag åker till sve den 24:e och träffar världens bästa Petra <3 och vi ska på Jeff Dunham!! Wohooooo...
- Hundutställning 28-29/9

Av Nadja - 14 september 2013 20:59

Imorrn hämtar Mia en ny ponny till Sleipner! :D
Funderar starkt på att byta om lite i hagarna så stackarn slipper gå med Pluto. Vi får se....
Sen hoppas vi även på ännu en ny ponny...

Och jag skulle så rackarns gärna vilja hämta hem den där hästen jag hittade också!! arrgghh! Men nej...ingen egen häst just nu.

Imorrn får jag äntligen roa mig med lite hästeri....Det är dags för flyttning av Sirius. :D

Av Nadja - 13 september 2013 20:40

Idag har vi plockat ut fönstrena på huset!! Herregud, det händer grejer! :D Så nu är det bara att vänta på nya fönstren och dörrarna. :) Och under tiden så skall vi måla vidare på fasaden.... Kan ni förstå att vi snart har ett rött hus ist för ett gult i plåt!! :) Wiiiee... Sen att jag har tusen saker till att göra är en annan sak. Ehe....

Av Nadja - 12 september 2013 06:21

Klockan är kvart över sju på morgonen och jag är vaken? Hmmm? Men tydligen tyckte min hjärna att jag hade sovit tillräckligt.
Idag SKA jag försöka hinna klippa lite hästar...dom svettas ju för tusiken bara av att stå i stallet. Jag älskar denna varma höst, men hästarna som redan lagt päls får det lite jobbigt.
Sen har jag lust att rida. Helst Zijan. Bara så ni vet.

I helgen ska jag måla brädor (som vanligt) och på söndag blir det flytt av Sirius! :) Wiiee!

Av Nadja - 11 september 2013 20:32

Luften i stallet på jobbet har inte varit tipptop precis så idag bestämde jag mig för att ta saken i egna händer. Upp på stegen och börja rengöra ventilerna i ventilationstrumman som löper längs med hela taket i ridskolestallet. Fy bubblan...undra på att luften inte har kunnat sugas ut. Det var helt igenkleggat!! Bläää... Men nu är det rent och fint. Hoppas det ger resultat.

Jag borde ha klippt en eller två hästar idag, men jag hann inte. Jag harvade banan tills traktorn började ryka....IGEN! Och sen gjorde jag klart mina lektionsplaneringar. Och så hade jag mina två lektioner såklart.

Och för Susys skull skall jag härmed meddela att jag har på mig ett par av kappahls trosorna och dom får tummen upp!! :)

Här ska ni få se nåt man inte ser ofta på mitt jobb:

Sååå fint sopad höcontainer! Och det var ingen i personalen som hade gjort det! Taaaack snälla vem det nu var! :)

Av Nadja - 10 september 2013 22:37

Idag har jag skjutsat Amy till dagis, hälsat och pussat på Madame, varit till tandläkaren och fått massor med beröm (äntligen), handlat mat, målat brädor, åkt på jobb, badat Emilio, fixat på hemsidan, planerat lektioner, haft 3 lektioner, matat hästar, borstat Emilio fin inför klinikbesöket imorrn, packat hans resväska och pussat alla hästar godnatt. Pust. Jag glömde äta middag också och det märks nu...jag är död.

Nå, Mia ringde iaf med goda nyheter och så har vi fått ny utebelysning till parkeringen på jobbet. Alltid nåt...

Av Nadja - 8 september 2013 17:34

Idag hände det! Jag åkte till kappahl och shoppade trosor. Jag kom hem med 5st så nu ska vi se om dom är något att ha. Måste bara tvätta dom först... Jag vill inte sätta på mig trosor som vem som helst har tafsat på.
Jag lämnar betyg hur dom var sen... :) Jag fyndade även en bh. Den kostade 6 euro. DET var bra pris. Och skön var den också. Tummen upp!

Nej, det som verkligen är värt att berätta idag är att den gula plåten från huset är på väg bort! FÖR ALLTID! Wohoo!

Idag har jag tillbringat några timmar med penseln igen. 14 små ribbor målade jag, sen orkade jag inte mer. Känner mig väldigt trött och så var det varmt uppe på skullen. Pust. Men det kommer ju fler dagar! :D
Imorrn jobba...lusse kommer och rider...typ 20 pers...uuhh.... Måste klippa nån ponny också. Dom svettas i den här värmen.

Av Nadja - 7 september 2013 23:03

Jag har alltid kunnat lita på Mattssons ang mina trosinköp, men näää...dom har ju ingenting där mer...och inte kommer det in nytt heller. :(
Så imorgon far jag till maxinge och kollar vad kappahl och hm har! Bara så ni vet....det går bra att anteckna nu!

Idag inleddes projekt: "Ta-bort-världens-fulaste-gula-plåt från huset" Yess Yess....det händer nåt! :D
Så snaaaart snart kommer det röda upp! Med vår unika färg som ingen annan än vi har färgkoden till! Hihi!
Ska bli spännande att se hur det blir. Jag spenderade gårdagskvällen med att måla brädor och lyssna på musik! Alldeles ensam på vår skulle... :) Najs!

Annars skall jag måla hela dagen imorrn. Amy ska busa med sin moster så länge. :D
Nu sova.....zzznark

Bjuder på en snöig bild! :) Snart är det gula huset rött! :D

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards