Forever is only the beginning...

Alla inlägg under juli 2013

Av Nadja - 6 juli 2013 23:20

Det har varit en finfin dag idag. Jag och Nathalie har varit i Uppsala hela dagen...först till Ikea (jag hittade INGET av det jag skulle ha...morr) och sen till Hööks! :D Där hittade jag däremot allt jag skulle ha. Det blev en ny hjälm (Lamicell), nya gråa helskodda CRW ridbyxor och nya chaps! :) Supernajs. Till Sleipner köpte vi några nya bett, flugmedel och en ny longerpisk. Skitbra! :D

Imorrn skall lillebror konfirmeras. Mormor och halva tjocka släkten kommer. Så därför ska jag sova nu. Nattinatti.

Av Nadja - 4 juli 2013 23:35

Amy är hos fammo, så ikväll har jag varit barnlös... Det har varit väldigt tyst. Jag saknar min gullunge...
Imorrn ska jag jobba på travet hela dagen...jihuuu... Finaste Ghost ska starta i tredje loppet. Hejja hejja! :D

Sen är det Lördag och Sverige!!! Jeeeiii...

Nu funderar jag om jag ska åka och rida i morgon bitti eller om jag ska åka till maxinge och försöka hitta någe kläder åt mig. Hmmm... Nr1 är jag jättesugen på...men jag skulle verkligen behöva nya kläder... Jag tror inte att vi hinner shoppa kläder i sve på lör tyvärr.... Hmm...
Jag ska sova på saken. Natti

Twilight Ghost!

Spring fooort imorrn nu...först över mållinjen... I trav helst...hahaha!

Av Nadja - 3 juli 2013 23:08

Idag har jag fått rida 2st söta hästar :) Jag skulle börja med Zijan och borstade honom och satte på benskydden...sen gick jag in och frågade om det fanns mer flugmedel och så kollade vi snabbt en grej på hööks hemsida. När jag kom ut igen så hade Zijan lagt sig ner för att sova... Lille gubben. Jag tyckte synd om honom för benskydden såg inte särskilt bekväma ut där han låg, så jag gick in i boxen och tog av dom. Då lägger han huvudet i famnen på mig och vill bli kliad....aaawww...sötaste gulliga Zijan... Kan nån ge mig honom i födelsedagspresent? Tack!

Eftersom Zigurd sov så tog jag Grålle istället. (han heter Bienvenu egentligen) Han var himla snäll och rar...lite obalanserad och kändes inte så välriden för att vara 7 år, men som.sagt...väldigt snäll.
Sen hade Z vaknat så då fick han komma ut på en tur. Han kändes jättebra och jämn! Jag brukar alltid ha problem att få honom "med mig" och vara följsam och känslig från början, men idag gick det riktigt bra! :) hurra! Hoppas jag kan rida honom nästa vecka också. :D

I morgon skall Gizmo till veterinären... :( Han skall få bort tandsten... och ska sövas...jag avskyr det. Mammas älskade hund... <3
Han fick bada idag så han är lite sur på mig...haha!

Av Nadja - 2 juli 2013 23:20

Igår fick Amy rida gudmor Nathalies häst igen....Såhär lycklig blev hon då! :)

Och idag var det mammas tur att rida. :) Ghost fick kånka runt på mig en stund! <3

Och imorrn bär det av till jobbet igen för att rida Zijan. :D Wihuuu!!
Och snaaaart snaaaaaart är det trav. Ghost startar som femma i lopp 3. Hejja hejja!!
Och sen är det lördag!! Sverige, here we come!

Av Nadja - 1 juli 2013 00:01

Det händer nåt med huset!!! Ikväll valdes fönster och dörrar ut... :) Imorrn begär vi offert. Sen är det bara att beställa. Wohoo!

Jag har en spännande vecka framför mig... På tisdag blir det provridning! Hehe.. och på fredag är det dags för traaav! Tyvärr är jag utan mina kära vänner Carro och Nathalie....buhuuuu...
På lördag bär det av till Sverige med Nathalie. Det blir hööks, Ikea och horze. Oh Yeah!
På Söndag skall bror min konfirmeras... Är det jag eller lillebror som börjar bli gammal? ;)

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards