Forever is only the beginning...

Alla inlägg under juli 2013

Av Nadja - 21 juli 2013 23:25

Hokus och Nisse bor hemma hos mig en vecka.... Mycket nöjda gossar! :D

Av Nadja - 21 juli 2013 13:38

I fredags var det avslutning för läger nr 4. Dom hoppade bana och det gick riktigt bra! :D Blåste som tusan, så planket blåste ner en gång, men vad gör det! Hahaha!
Nu är jag på stugan och slappar lite och ikväll ska vi åka och hämta Nisse och Hokus som ska få semestra hemma hos mig en vecka. Det förtjänar dom efter att dom varit polishästar i 3 dagar.
Nästa vecka blir det städning och allmänt fix på jobbet. Grålle och Zijan ska ridas så jag får lite att göra iaf. :D

Av Nadja - 16 juli 2013 21:58

Idag fick jag rida Arrow på två uteritter. Underbara Arrow. :) Red dressyr på banan en stund också och han är ju bara för söööööt! Hihi!
Testade Ramias gamla dressyrsadel på honom. Eller gamla och gamla...det är en helt ny Prestige som hon knappt hann använda...Den var inte så jättebekväm på henne, men på Arrow var den jätteskööön! :D

Vi har så himla fina hästar på Sleipner. Alla är roliga att rida. På sitt sätt.... Och dom har skött sig utmärkt på lägren...Visst, Indiana och Emilio har busbockat, men det är inga stora grejer. Hahaha
Imorrn är det ridläger igen...dag 3... Det blir hoppning för min del... Barnen ville hoppa högt...Hehe.

Min telefon har bråkat några dagar...facebook appen slutade fungera och jag hittade den inte i google play... Wtf liksom. Men nu hittade jag den och lyckades uppdatera den så nu äntligen fungerar den igen. Suck, vilka lyxproblem man har.

Och imorrn blir det en tur till min far. Amy vill träffa moffa ju! :D
Nu ska jag kolla vidare på våra bästa år. Hahahahahaha

Av Nadja - 15 juli 2013 22:45

Alltså suuuuuuck.... Varför ska folk vara så jävla självgoda och ego? Och tro att allt dom tycker är det enda rätta?
Jag jag jag jag jag.....
Ja just ja....jag jag jag jag jaaaaag.

Gaah! Tack o lov fick jag prata med en god vän i telefon idag... :D
Så skönt med nån som är lite ödmjuk och inte tror att dom sitter högst på tronen och vet allt.

Fan vad jag hatar besservissrar!!

Märks det att jag har fått nog?

Till på det så är min telefon helt störd. Suck...
Jaja, det finns värre saker i livw

Av Nadja - 15 juli 2013 18:19

Jag insåg idag att jag slutat rida på känsla....och DET är inget positivt kan jag säga.
Måste sluta med det tvärt och göra som jag tycker känns bäst. Har ju fungerat hittills.
Alltså...sluta fundera och bara rida. Bra beslut!! :D

Ikväll är vi hemma hela familjen....alltså hemma hemma...i lägenheten! Amy har nog inte sovit i sin egen säng på typ 2 veckor snart.
Men det är vaaaarmt här. Som vanligt..pööh...
Imorrn är det jobb igen. Bara 4 dagar kvar till helg. Och på fredag är det trav igen. Wihuu!

Min fis och jag! :D

Av Nadja - 13 juli 2013 20:54

Kom just från en ridtur på Ghost. Det gick ju inte riktigt som planerat om vi säger så...haha! Nathalie var med och så skulle hon ha mig att göra en grej som jag inte alls fatta...Mohahahaha! Assååå...det var säkert en bra övningar, men jag fatta noll, blond som jag är (jo, jag är eg blond...fatta!!) Stackars hästen blev helt förvirrad så jag skippade den biten...vi hade fullt upp med att hitta alla fyra benen idag...(kan meddela att vi aldrig hittade bakbenen...)

På tal om inget så läste jag lite olika bloggar igår...och kom in på nån dressyrblogg. Dom pratar så fint om allt...om öppna, sluta och om hur bra dom fick hästen i ökad trav osv... Sen hitta jag en video på när hon red....assåå.... Det var ju hemskt! Bakom hand, spänd länd och kors, inga rena gångarter...fy f*n. Och där tränade dom piaff och passage när hästen inte ens kunde slappna av i skritt.
Näe...snacka inte en massa... Jag vill SE det också!
Jag tror jag fortsätter lufsa runt på ridbanan på mitt eget sätt... Det har hästarna hittills mått bra av.

Nu måste jag äta... Har ätit frukost och bara lite sallad idag...mindre bra. Hrmm..

Och int fan får man vara ifred från grannar ute vid stugan heller... Suuuck! MÅSTE MAN FESTA BÅDE FREDAG OCH LÖRDAG??? blöhh

Av Nadja - 13 juli 2013 15:38

Ähum... Kanske inte bada...men sola har jag hunnit göra i en hel timme. Det ni!

Snart skall jag iväg och rida Ghost. Det känns som om jag alltid väljer den varmaste dagen att rida på. Nåja, det är ju bättre än ösregn. Jag har ju liksom inte ridit på en och en halv vecka...skandal!! Inte hann jag rida nåt på jobbet heller...suck!

Idag installerade jag Amys cykelstol på fammos cykel. Sen for vi ut en sväng...jag blev trött och Amy ropade: Mera, meraaa!! Hahahaha!
Men det är ju tur att hon gillade det iaf.

Av Nadja - 10 juli 2013 22:57

Jahapp....snart är ridläger nr 3 slut...bara imorgon och avslutningen på fredag kvar.
Ungarna är jättegulliga och det är jättekul med working equitation (som är temat på detta läger). Jag vill också träna mer på det. Klas var skitduktig på WE! Nå...min framtida häst får väl bli min nya WE-häst! Hihi... Vi ska bli proffs.

Ikväll lämnade jag min älskade unge hos farmor så kunde Macke och jag fixa vid huset. Jag klippte gräs. Det blev himla fint kan jag lova. Höhö.
Sen hem och kolla på "våra bästa år"...jag har ju liksom missat några avsnitt när vi bott på stugan, men tack o lov så spelade jag in dom! Vaddå beroende?

Såja...Macke var duktig och redde upp lite i "stallet"....som konstigt nog har varit garage och verkstad i ett år nu...hrmmm... Just här skall det vara skötselplats i framtiden. Och till höger skall sadelkammaren byggas sen.

Här får ni en härlig sommarbild från gårdagen! Fina Emilio!

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards