Forever is only the beginning...

Alla inlägg under april 2012

Av Nadja - 12 april 2012 19:11

Var till Sirius tidigare idag och jag kände att jag behövde träna på galoppen lite... lade fram 2 bommar på en linje och 17 meter mellan.... 5 språng gick bra... 4 var svårare eftersom han spänner och sänker ryggen (tänk er en hyperpigg globenponny som studsar på stället) så att han inte får nån effektiv galopp framåt... Han kan i princip stå på stället och galoppera... så vi lyckades få in typ 10 språng mellan bommarna... hahaha!

Det skall bli väldigt intressant i morgon kan jag lova. Än en gång... vad har jag gett mig in på? HAHA! Jag kanske platsar bäst på tanthoppning nu för tiden!?

Amy var hos mormor under tiden och sen åkte vi hem för morfar kom på besök... Hon blev så glad när hon såg moffa! :)


Vad händer i helgen folket??

Själv har jag hoppträning fredag och lördag... sen ska vi träffa min mormor på lördag efter hoppträningen. På söndag är det konsert. Min mamma är med i kören.... A tribute to Queen. Jag och syster skall sälja programblad och sen lyssna på konserten såklart!

Av Nadja - 11 april 2012 10:22

Fick höra att vi ska få tillbaka vårt underbara spån till stallet..... INGEN MER ÄCKLIG TORV!!! Yesss!! Puss på människorna i privatstallet.


Imorgon har jag Sirius igen och jag hoppas på bra väder.... jag måste rida honom en gång till innan hoppträningen. Vi har liksom noll koll på galoppen... jag har ju mest tränat på skritt och trav så detta känns ju lite sådär oförberett liksom... hahaha... Nåja, jag får sluta om det blir för avancerat. Jag vill ju inte att vi ska ge oss in på för svåra grejer när vi fortfarande ligger på "få halvhalter att fungera"-nivån! Haha...

Av Nadja - 10 april 2012 16:38

Våren...hallåååå?

Idag är det riktigt ruggigt ute... Det blåser och är kallt, och gissa vad??...jag har Sirius idag..... VARFÖR är det alltid skitväder när jag ska rida? Jag var iallafall dit och mockade och jag fick än en gång värsta suget efter att mocka MEEEER! Hahahaha... illa!

I morse var vi förresten till bvc och vägde och mätte lillfisen... Hon väger 8300g och var 72cm lång! Mammas hjärta börjar bli stor!! Det går så himla fort...jag hinner inte med.

Gah... nu är jag sugen på oxfile´och klyftpotatis! KAN NÅN FIXA MIDDAG ÅT MIG!?
  Nån som har en bilstol som passar i lite mindre bilar att sälja? Typ Britax Hiway eller Brio Zento?



Av Nadja - 9 april 2012 20:16

Idag hoppade jag med Sirius!! Jag tror det är 2 år sen jag hoppade senast...haha! Jag red i mjukisbyxor eftersom det inte alls var meningen att jag skulle rida. Jag skulle eg bara åka dit och lastträna, men sen tyckte R att jag skulle hoppa honom lite. Haha! Vi började väldigt rutinerat med att vägra på ett 70cm hinder....Hahaha! Jisses...det är så hemskt när man inte hoppat på länge..hela lättsitsen försvinner liksom...man hittar inte balansen. Men sen skärpte jag mig och då gick det finfint. Han vill gärna rusa mot hindren med huvet rakt upp, men jag kom snabbt underfund med hur jag skulle göra. Sen red R och det gick verkligen skitbra för dom. Hon vågade till och med hoppa! :) Jag har även tackat ja till att ta lillmattes plats på hoppträningen i helgen eftersom hon har stukat foten. HJÄLP!! Vad har jag tackat ja till.... Jag kommer att åka av...haha! Nåja... Det blir bra träning iaf.. både för mig och hästen. By the way... han va skitduktig idag när vi lastträna.. R fick ta honom efter mig och nu vet hon hur hon ska göra. :) (ignorera om det är stavfel el konstiga ord i detta inlägg...jag bloggar från luren)

Av Nadja - 8 april 2012 10:35

Jag glömde ju berätta att det var Soile träningar förra helgen... Nathalie och Fina var med och det såg finfint ut för båda. Och så fick jag ju krama om världens finaste Klas!!!! Hon stod inne i stallet och blev borstad och när jag kom så blev hon så glad! Pratade lite med Lina som borstade henne och det vämde så i hjärtat när jag fick veta att hon är medryttare. Dom passar säkert jättebra ihop! Precis vad Klasen behöver!   

Sen var jag inne i ridhuset och kollade på träningarna och sen när jag gick ut till bilen efter min kamera så hör jag nån som hummar från hagen. Det va Klas!!!.... hon gnäggade och kom gående när hon såg mig! Lilla älskade gumman! Jag blev så glad....


Nu i påsk har jag inte gjort så mycket... Macke har varit sjuk IGEN så det har varit lite påfrestande faktiskt.... gahh... Igår promenerade mamma och jag till stan och kollade lite på marknaden vid torget. Amy fick en ny mössa av sin mormor eftersom alla jag köper är för stora...hrrmm...

Idag skall vi fortsätta städa hemma... hurra. Jag förstår mig inte på folk som orkar städa hela tiden... det är ju SKITTRÅKIGT! Suck....

Great.. nu dammsuger grannen också... dammsugaren låter för jävligt och så skrapar det mot golvet så mycket att Amy vaknar.... JAG VILL FLYTTA NU!!!!


BTW... Amy blir 10 månader idag! Mammas gullunge!

Av Nadja - 4 april 2012 22:00

Om nån vill ge mig en ny dator så är det välkommet...
Hela mitt bloggande har tappat mening när man har en så jävla slö dator.... ladda upp bilder!? Jo, om man väntar sisådär 3 ÅR!!!! Gahh!

Just nu går det mesta trögt.... fy fan.

Av Nadja - 3 april 2012 16:07

Jisses, jag har så jävla många utgifter framför mig... Jag blir ju nästan rädd. Usch!
Den här sommaren kommer att gå åt skogen ekonomiskt! Fy fan


Senast idag blev jag påmind om att det är dyrt att leva. Blev inbjuden till ett evenemang på fejjan, där dom ska sälja hemmasydda mössor för barn. 14€ skall dom ha för en vanlig mössa!? Öh? Då köper jag hellre en snygg Lundmyr of Sweden-mössa från båten liksom.... gosh...
Eller varför inte sy en egen mössa. Mycket billigare...

Nej fy... ge mig pengar nån.

Och den där egna hästen kan jag ju se mig i arslet efter.   

Av Nadja - 1 april 2012 20:44

Nu pratar jag inte om mig själv, utan om den här kära datorn jag sitter på just nu! Men den STARTAR iaf... det gjorde inte min förra! Håhå...

Idag bar det iväg på tävling med Sirius... jag var lite skeptisk om han skulle hålla sig lugn medan man stänger bommen, men ponnyn förvånade mig idag... Han var lika duktig som vanligt att gå in (lastade med mellanväggen åt sidan först) och sen satte jag fast den eftersom han måste åka smalt pga att det inte finns lång bom i släpet. När det var smalare att gå in så tvekade han och ville liksom gå snett på, men det gick bra sen när han förstod vad jag menade när jag petade på honom så sen gick han in och stod stilla och fint medan bommen stängdes. Duuuktig poni!
Sen när vi skulle hem från tävlingen så tog det 15 minuter att lasta och enda problemet var att han hela tiden skulle sätta ena frambenet utanför rampen... han står rak, men sätter benet rakt ut åt sidan... HAHAHA! Jag vet inte om det var för att det var snö på rampen och att han trodde det skulle vara bättre på sidan eller nåt... men sen gick han jättefint på när jag höll spöet mot frambenet så han satte det rakt fram... haha!

Duktig Sirius!
Och min underbara unge har varit med hela dagen och varit sååå himla snäll.... mammas hjärta! :)

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards