Forever is only the beginning...

Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Röstningen

Av Nadja - 14 februari 2012 22:02

Nu har man kunnat rösta nån vecka på vilket strö man gillar bäst i stall....

15 pers har röstat och ALLA har röstat på SÅGSPÅN. Behöver jag säga mer!?  

Den finns kvar ett tag till, så rösta ni som inte gjort det. Så kan ni väl skriva till mig VARFÖR ni gillar spån bäst och inte tex halm eller torv? 

 
 
Ingen bild

Rebecka

14 februari 2012 22:46

jag har länge haft torv och det har sina fördelar. Jag tycker det är lätt att mocka i, dynghögen blir mindre o grannarna kommer mer än gärna o hämtar till trädgården. i fjol blev jag av men nästan hela dynghögen på de sättet..

men spånet är ljusare, doftar godare, dammar inte lika mycket och de jag har (balar) är så torrt att de inte fryser på vintern..

Nadja

15 februari 2012 09:02

Så... vad sätter du din röst på? ;)

 
Ingen bild

Jessica

15 februari 2012 19:00

Gillar spån mest för att:
* Det luktar ju så underbart gott!
* Det ser fräscht ut
* Lättare att mocka då man ser var bajset är.
Ja det var väl allt jag kom på :)
Halm dammar, torv dammar. Man ser inte bajset i torven och i halmen blir det bara så råddigt. Cloud är jätte råddig :/ Torven ser så tråkigt ut, spånet lyser upp allt. Halm måste förvaras på en torr plats. Men det är bra att det finns många olika underlag att välja mellan! Det är ju så mysigt med halm då det är så fluffigt! :) Haha x)

 
Ingen bild

Nathalie

15 februari 2012 19:51

- det är ljusare
- luktar trevligt
- dammar inte
- man mockar bort allt skit och piss så bädden är fräsch och trevlig (om man vänder på allt och mockar ordentligt då...)
- det går inte att fuskmocka utan att det märks i spån
- jag älskar hur det trillar genom grepen när man sållar
- hästarna kan mumsa i sig boss osv och fibbla runt i spånet utan att få i sig massor med skit och damm
- det är bara att köra in, man behöver inte hålla på vattna och joxa
- hästarna hålls renare
- täcken hålls renare

and so on.... :)

 
Ingen bild

Isabel

16 februari 2012 10:08

Usch för torv, det är inte alls lika trevligt att vara på Sleipner nu när det är det. Luktar illa i boxarna, påminnde om typ hönshus, blir som en sorts gegga på skorna, ser alltid skitigt/lerigt ut vart man än drar det. Ja, sen är det ju jord!
Efter ridningen i måndags så åkte jag till stallet för att ta in våra tjejer. Och direkt när man klev in så kände man den där friska doften av nytt spån! Jag bara drog in av det och njöt!
Vi har ju ingte problem med gödselstacken, dels för att det inte finns boende på åtminstone 2km radie, dels så skuffar stallägaren ihop allt vart efter och sen kör han bort det. Till hösten så plöjer ahn enr det i sina åkrar. Utan att vi ens frågat om han kan göra det! :) Han är snäll våran Bertil. :)
Jag älskar spån och vill inte byta!

Nadja

16 februari 2012 11:45

Nej, jag förstår inte heller vad problemet är med spån! Stigande spånpriser säger dom på jobbet, men inte har jag märkt att det skulle blivit dyrare? Höjer dom priset så är det ju en allmän höjning. Då höjs det ju på torven också!? Och inte har vi problem med att nån bonde vill ha det.... det beror ju snarare på personkemi än att det inte är bra för åkern. För i Norrsunda så vill bonden som tog vår gödselstack ha mer... han klagade på att vi har för några hästar! HAHA!
Och jag tycker inte heller lukten blir bättre i stallet... snarare tvärtom. Och den där jävla sörjan som blir överallt. SUck

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nadja - 14 juni 2017 22:21

* Alla jävla insekter * Alla jävla myggbett * Det blir ju aldrig mörkt så att ungarna somnar normal tid * Brännässlor * Måste solen värma så mycket? * Ormar * Vattnet i kranen blir ju aldrig kallt * När man har varmt så kan man inte ta av si...

Av Nadja - 20 maj 2017 10:28

En massa dyra grejer....håhå... och lite annat... * En grästrimmer (jag behöver verkligen en så att jag kan få bort gräs under eltråden och sånt) * En svets (jag behöver svetsa en massa till mitt stall) * Brödrost (den vi har nu är typ 15 år gam...

Av Nadja - 19 mars 2017 22:58

Snart snart! Nu får våren gärna komma. Snart är det april och då är det vår på riktigt!! :) Jag var på långritt med E förra lördagen och jag fick äntligen sitta på Arrow ...

Av Nadja - 24 februari 2017 14:33

Jag har varit så icke sportig som det går. Hähä... Eller ja, idag ansträngde jag några muskler eftersom jag mockade två boxar. Det ni!! Idag är det fredag och jag funderar på vad man ska ha för fredagsmys... det enda jag är sugen på är chips. Inte b...

Av Nadja - 15 februari 2017 15:20

....till ett annat land. Och bara börja om. Slippa allt och alla och skaffa nya bekantskap. Och framförallt....starta eget! :) Bo nånstans på landet bland lummiga skogar och gröna kullar. Yes. Spela på lotto nu bara! Tillbaka till verkligheten....

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards