Forever is only the beginning...

Alla inlägg under januari 2012

Av Nadja - 15 januari 2012 11:55

Ge mig!!


http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=571977

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=569923

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=571657 så sööööööt

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=570111



Jag vill ha en häääääst... eller rättare sagt... jag vill ha mitt stall klart och att vi är inflyttade i huset.... och att vi har vunnit några miljoner på lotto.... jo, precis....HAHA!

Av Nadja - 14 januari 2012 22:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 14 januari 2012 21:17

Oj jisses.... jag höll på att ge upp detta dop alltså...
För det första har jag försökt hitta ett datum som alla kan komma på... när jag väl hittat det så går inte båtjävlarna så gudmor Petra från svenska sidan kunde inte komma. BAJS!
Nåja... som prästen sa... det är inte den där halvtimmen som dopet tar som spelar roll att va gudmor.... utan hela resten av Amys liv faktiskt...
Sen blev det storm och Amys farmor var fast på finska sidan.... inga flyg gick! KUUUUUUUUUUL
Till slut satte dom in ett extra flyg nästa morgon så i morse fick jag äntligen ett samtal från svärmor att hon landat lyckligt på rätt sida av pölen. ( det är inte lätt att bo på en ö kan jag säga)
Okej... så långt allt väl.... tills min mamma ringer och meddelar att lillebror min fått magsjuka... vi skulle ju liksom ha dopet hemma hos dom. Hrrrmmm....

3 timmar kvar till dopet.

Great!


Tack o lov kunde vi boka om allihopa ut till svärmors hus så det slutade lyckligt ändå! Amy var så duktig och var glad hela tiden fast hon inte sovit nåt alls på dagen. Älskade unge...  

Sen va det bara att klämma i sig smörgåstårta och tårta.... och det var så jäkla gott!!!!!

Så dagen blev riktigt bra till slut! Och Amy fick så himla fina presenter av allihopa!



Dop

Av Nadja - 13 januari 2012 10:50

I morgon är det dop för Amy..... Vi hade prästen på besök igår och hon är helt underbar... det blir nog bra det här! Haha... 

Jag fick just doptårtan levererad fram till dörren! Den är så himla fin och jag har så underbara vänner som fixar åt mig!   Tack Diana!! Imorgon får jag smörgåstårtan som min bästa väns mamma fixar! Tack Carola!!!! Iiiiihh... det kommer att bli sååå bra så... 


Dopklänningen har Amys farmor sytt själv och dopskålen (som vattnet ska va i...) har Amys pappa och farbror blivit döpta i, så det är lite speciellt. Jag har ju varken dopklänning eller liknande sparat från mitt dop så.

Jag måste komma ihåg att ta bilder på allt sen.

_______________________

I övrigt så har jag nog bestämt mig för en HTC Rhyme.... för jag vill inte vara som alla andra.  Haha! Ska beställa den idag så kommer den nästa vecka! Oh yeah! 

Av Nadja - 12 januari 2012 17:09

Jag måste köpa ny telefon.... min trogna SonyEricsson har sagt upp kontraktet!
Jag har hittat 2 st jag vill ha.... Den ena är en Iphone4S (som alla andra har... jag veeeet) och den andra är en HTC Rhyme.... vilken ska jag välja?

Jag gillar HTC bättre (för jag har mest erfarenhet av dom och den är snyggare) men Iphonen har bättre kamera. Och kameran är viktig för mig.


Problem joo.... haha.. 

Av Nadja - 11 januari 2012 10:17

Såja... nu har jag funderat mig knäpp på hur jag skall inreda stallet... Jag har i princip bara några problem kvar... varav ett är ganska stort. Hahaha!

  1. Där jag tänkte ha foderkammare skall det nu bli sadelkammare istället... MEN då måste jag dela av den med en vägg + dörr, så att jag fortfarande kan ha hö och silagenedkast där utan att det dammar ner allt. Inte idealiskt, men eftersom jag säckar allt i påsar så skall det nog gå utan att jag skräpar ner i sadelkammaren allt för mycket. Då finns en chans till att ha värme på i sadelkammaren också...torka täcken osv.
  2. Jag tror boxarna får bli i västra ändan... där är det mer fönster. Och så river jag ner "rummet" som dom byggt i ena hörnet och så får det bli en box.
  3. Väggen och foderbåsen mellan "mellanndelen" och "stalldelen" skall rivas (det som är mörkgrått på skissen)... dom gamla foderbåsen skall pikas bort. Sen jäklar har jag öppet och fint.
Mitt största problem är att den stora porten finns i mittendelen och inte i stalldelen... i stalldelen finns bara små dörrar... visst ryms en häst igenom, men njäää.... vi får se hur det blir...  
Av Nadja - 11 januari 2012 09:27
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nadja - 11 januari 2012 09:00

Här är en kommentar jag fick på förra inlägget....




Jag har alldeles för mycket fritid, därför har jag tid att ta upp en massa saker här i bloggen. Och en åsikt kan aldrig vara fel.... eftersom det är just en åsikt. Vad vore världen utan åsikter? Typ kvar i stenåldern...
Grejen är den att jag skriver inte hur det SKA va... hur man SKA vara... hur saker SKA fungera... utan jag skriver hur JAG tycker saker ska vara... MIN åsikt... inget annat. Take it or leave it.
Som jag svarade till "Elsa" så är det ingen idé att sitta tyst i ett hörn.... då kommer man ingenvart. Det har jag gjort alldeles för länge i mitt liv.


Och jisses.... det finns nog folk med myyycket starkare åsikter än mig... jag är ju from som ett lamm i jämförelse!

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards