Forever is only the beginning...

Alla inlägg under januari 2012

Av Nadja - 21 januari 2012 11:09

På torsdagen efter veterinärbesöket var han väldigt ynklig... han ville inte ens ha en skinkbit när jag erbjöd honom...  DÅ är det illa. Han pep till och med i bilen på väg hem... fast han hade fått smärtstillande. Jag var ju på väg att ringa tillbaks till veterinären och säga att nu är det kört....

Han sov sen hela dagen. Tog några korta kissrundor bara.

 Igår vaknade Gizmo lite piggare.... sen på eftermiddagen skällde han till och med när nån var på dörren! Ett gott tecken!    Kvällspromenaden gick med rask takt... svansen viftade och han var intresserad av andra hundar och jätteglad.

I morse var min älskade hund tillbaka... han var precis som han brukar. Glad, ivrig.... lekte med sin pipleksak och skuttade till ytterdörren när jag frågade om han var kissnödig! Sen på promenaden så rejsade han i snön, lika pigg och busig som han brukar! YESS!!!!! Hoppas hoppas detta håller i sig... och att blodproven på Måndag visar på frisk hund.... och att dom där jävla stenarna har varit där länge och inte ger nåt problem...

____________________

Jag har funderat på en sak gällande inredning....
Jag HATAR ju att vika kläder... så jag tänkte att vore det inte lättare och bättre att ha alla kläder att hänga istället? På klädhängare? Lättare att hitta än om allt är intryckt i ett skåp.... lättare att hänga på en klädhängare än att vika... Jag har ju plats för att kunna ha allt på hängare.... har nån erfarenhet? tips? 


Av Nadja - 20 januari 2012 09:36

Nu har jag fått erbjudande att få köpa Mafioso lite billigare.... crap! Jag har ju inte tid eller pengar att ha en unghäst just nu... men oj vad fin han är!  

 

:(

Av Nadja - 19 januari 2012 22:33

Gizmo har njursten!!! Min älskade hund.... 

Jävla skit... VARFÖR!? Min fina lilla hund... Dom hittade stenar/kristaller i njurarna, men inget i urinen. Men dom vet inte om det är det som orsakat smärta. Han kissar inte blod och han dricker inte mer än vanligt... men ändå...suck!
På Måndag skall jag in med honom igen för att ta blod och urinprov, så får vi se vad det visar.
Med tur kan man ge ett speciellt foder som gör att stenarna löses upp, men annars.... ja... jag vill inte ens tänka på det!!!   Jag är inte redo att förlora min hund... inte ännu!

     

  

Av Nadja - 19 januari 2012 09:27

Nu är Gizmo hos veterinären... Macke fick föra dit honom för jag tycker inte alls om när dom söver honom... när han ligger där livlös... jag börjar ju lipa! Min älskade hund....
Dom skall skrapa tandsten och röntga ryggen på honom. Jag hoppas verkligen att dom inte hittar nåt allvarligt. Vad gör jag då liksom? Tänk om det inte går att fixa? Tänk om jag inte har råd att fixa det? JÄVLA PENGAR!


Som sagt... snart vågar man inte skaffa fler djur... dom får ju alltid nåt fel... och sen måste man ta det svåra beslutet att låta dom somna in. Att ta bort Santo var det värsta alltså... jag saknar honom så det gör ont.
Om jag måste ta bort Gizmo så vill jag inte vara med mera....  

Av Nadja - 18 januari 2012 14:50

Äntligen fick jag svar av en klok människa... om jag ger välling och industrigröt åt Amy så skall jag inte behöva ge ersättning eftersom dom redan innehåller allt det!    Bra...


Nu kom jag på varför det var så roligt att hjälpa till att bära in hö på travis då förut..... jo, man FICK ETT TACK och blev uppskattad! Sånt är jag ovan vid... Sen fick jag beröm av Kristiina att man ser sån positiv skillnad på Sirius nu. Sånt blir man så glad av! 


Nej, nu ska jag sitta och längta efter min nya telefon! Jag är som ett barn på julafton... fniss!

Av Nadja - 18 januari 2012 13:15

Jag har nåt fel.... jag satt här och funderade på om jag skulle ställa upp och helgjobba nån dag på stallet. Ööhh? Har jag varit borta från jobbet för länge eller vadå?

Men jag är faktiskt mocksugen... hör å häpna. Ojoj.... Eller egentligen vill jag bara göra nåt fysiskt.... sist jag var och red Sirius så kom dom med hö... gissa vem som glatt hjälpte till att bära in det!? Hallå liksom? Jag hatar att bära hö... jag är allergisk! Men då var det jättekul och så gick det snabbare när man är fler.

Men allvarligt så vill jag börja använda musklerna igen... jag blir ju förslappad... Jag vill flytta till huset NUUU! Hugga ved... bygga stall... fixa staket... kratta löv... ja ni fattar!


Nå, jag lär väl ändra åsikt efter att ha gått tillbaka på jobb en vecka.


Nu ska jag iväg och handla.... ska köpa ersättning då eftersom alla tycker att jag ska ge det.... provade just ge lite åt Amy (dock var det av 1:an....0-6 månader.. hade en i nödfall hemma) men hon tyckte inte alls om den. Smakar 2:an likadant så vet jag ju inte om detta går alls. Men då får hon klara sig utan bara.... hon är ju nöjd och glad hittills.
Kan man ge ersättning kall förresten? Tänkte om det funkar bättre? 


Imorgon ska Gizmo till veterinären och skrapa tandsten och röntga ryggen! Min bäääbis....    

Av Nadja - 17 januari 2012 14:05

.... jag vill inreda köket i huset nu! Välja färger och en massa myys!  
Tänk känslan när första köksskåpet kommer på plats... och mosaiken... och nya kyl och frys.... Jag har aldrig fått bo i ett hus där det är ett HELT nytt kök... eller ett helt nytt badrum... Jag kommer att njuta!

Jag har hittat flera fina kök med VITA köksluckor... men NEJ... jag ska inte ha vitt! Skiten syns för bra...   Jag ska hålla mig till ek... det blir mer lantligt... låtsas jag iallafall...

Kolla vad snyggt.... från kolmardskok.se

Fast jag tycker det är lite för mörkt brun... Jag vill ju ha lite ljusare ek...som ikea har...

sån här ljusare färg ska det va... mycket bättre!  

Ojoj... jag hinner väl ändra mig tusen gånger innan det är klart.

_____________________

Igår skulle jag ha ridit Sirius, men det var så värdelöst underlag ute (is under kramsnö...kul... not) så jag tränade honom från marken istället. Jag ville ju inte riskera att han vrickade fötterna eftersom han fick styltor på typ 1m trots snösulor...
Vi tränade lite på känsligheten och kvickheten... han är ju lite nonchalant med det och blir ibland i sin egen lilla värld.  Först tyckte han att jag bara var jobbig, men sen insåg han nog att det var ganska trevligt att göra som jag ville eftersom man blev kliad massor när det blev rätt. Vi tränade även på att backa rakt och rätt antal steg... och så tränade vi att flytta bakdelen åt sidorna fast man står framför honom. Duktig ponni... det har man nytta av vid lastningen sen. Tränade även på att backa och gå igenom smala passage, vilket inte var några problem. 

Vi lyckades även hitta DJUUUP snö som vi båda flåsade oss igenom... (jag var inte beredd på att det var SÅ djupt, men det gick bra)

Det är så kul att träna en häst... jag saknar det verkligen! Men en egen häst får vänta... Jag har ju så snälla människor runt mig som lånar ut sina hästar så det är ingen panik alls med det...

____________________

Och vet ni vad? Amy sov hela natten utan att äta!! Hon gnydde till en gång och då satte jag tutten i munnen på henne så somnade hon om.... men annars sov hon från 23-09! LYCKA!

Idag är hon trött trots att hon sovit bra i natt. Hon vaknade som sagt kl 09 och sen somnade hon igen kl 11 och sov en timme.... nu sover hon igen... somnade kl 15.... Eller så är det jag som är på fel med klockan när jag tänker efter...? Hon brukar ju sova kl 16, men idag sov hon ju förmiddagsluren 1 timme tidigare än vanligt... kanske därför det känns konstigt!?

Jaja...

Och så har jag försökt ta reda på om jag måste ge henne ersättning nu när jag slutat amma!? Vissa säger att jag absolut måste göra det och vissa säger att hon bra klarar sig på det hon annars äter. Hon äter ju annars allt jag ger henne... välling, gröt, frukt, lagad mat (puré) med kött, fisk, kyckling, kalkon osv... Och hon är glad och nöjd mest hela tiden.   Så jag vet inte... hur gjorde ni?
Hon har ju aldrig fått ersättning förut så...
Jag får fråga rådgivningen nästa gång vi ska dit... 

Av Nadja - 16 januari 2012 22:55

Jag städade ju här om dagen... och nu hittar jag inte mina hörlurar!   BAJS!

Suck... jag minns verkligen inte vart jag satte dom! Helt sjukt...


Idag har jag lyckats med det mesta.... jag halkade omkull när jag hade klivit ut ur bilen... tur att jag inte hade lyft ut Amy ännu... sen tappade jag en tallrik i golvet som var full med mat... den gick ju såklart sönder...
Sen skulle jag lägga Amy för natten och hon ligger i 1,5 timme och bara babblar och skrattar (?).... haha... asså den där ungen är ju för lustig...   Tur att hon inte skriker iallafall.... glad får hon vara när hon vill och precis hur länge hon vill.... även om klockan är 23 på natten och hon borde sova för längesen... hihi


Idag beställde jag min telefon.... HTC Rhyme... kommer om 2-3 dagar! Naaaajs!


God Natt bönder 


Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards