Forever is only the beginning...

Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Jag har sagt det förut...

Av Nadja - 17 januari 2012 14:05

.... jag vill inreda köket i huset nu! Välja färger och en massa myys!  
Tänk känslan när första köksskåpet kommer på plats... och mosaiken... och nya kyl och frys.... Jag har aldrig fått bo i ett hus där det är ett HELT nytt kök... eller ett helt nytt badrum... Jag kommer att njuta!

Jag har hittat flera fina kök med VITA köksluckor... men NEJ... jag ska inte ha vitt! Skiten syns för bra...   Jag ska hålla mig till ek... det blir mer lantligt... låtsas jag iallafall...

Kolla vad snyggt.... från kolmardskok.se

Fast jag tycker det är lite för mörkt brun... Jag vill ju ha lite ljusare ek...som ikea har...

sån här ljusare färg ska det va... mycket bättre!  

Ojoj... jag hinner väl ändra mig tusen gånger innan det är klart.

_____________________

Igår skulle jag ha ridit Sirius, men det var så värdelöst underlag ute (is under kramsnö...kul... not) så jag tränade honom från marken istället. Jag ville ju inte riskera att han vrickade fötterna eftersom han fick styltor på typ 1m trots snösulor...
Vi tränade lite på känsligheten och kvickheten... han är ju lite nonchalant med det och blir ibland i sin egen lilla värld.  Först tyckte han att jag bara var jobbig, men sen insåg han nog att det var ganska trevligt att göra som jag ville eftersom man blev kliad massor när det blev rätt. Vi tränade även på att backa rakt och rätt antal steg... och så tränade vi att flytta bakdelen åt sidorna fast man står framför honom. Duktig ponni... det har man nytta av vid lastningen sen. Tränade även på att backa och gå igenom smala passage, vilket inte var några problem. 

Vi lyckades även hitta DJUUUP snö som vi båda flåsade oss igenom... (jag var inte beredd på att det var SÅ djupt, men det gick bra)

Det är så kul att träna en häst... jag saknar det verkligen! Men en egen häst får vänta... Jag har ju så snälla människor runt mig som lånar ut sina hästar så det är ingen panik alls med det...

____________________

Och vet ni vad? Amy sov hela natten utan att äta!! Hon gnydde till en gång och då satte jag tutten i munnen på henne så somnade hon om.... men annars sov hon från 23-09! LYCKA!

Idag är hon trött trots att hon sovit bra i natt. Hon vaknade som sagt kl 09 och sen somnade hon igen kl 11 och sov en timme.... nu sover hon igen... somnade kl 15.... Eller så är det jag som är på fel med klockan när jag tänker efter...? Hon brukar ju sova kl 16, men idag sov hon ju förmiddagsluren 1 timme tidigare än vanligt... kanske därför det känns konstigt!?

Jaja...

Och så har jag försökt ta reda på om jag måste ge henne ersättning nu när jag slutat amma!? Vissa säger att jag absolut måste göra det och vissa säger att hon bra klarar sig på det hon annars äter. Hon äter ju annars allt jag ger henne... välling, gröt, frukt, lagad mat (puré) med kött, fisk, kyckling, kalkon osv... Och hon är glad och nöjd mest hela tiden.   Så jag vet inte... hur gjorde ni?
Hon har ju aldrig fått ersättning förut så...
Jag får fråga rådgivningen nästa gång vi ska dit... 

 
 
Ingen bild

Nathalie

17 januari 2012 18:04

Yäääää nytt, rent kök som jag sen kommer och pruttar ner!!

 
Ingen bild

anonym

17 januari 2012 23:23

Ersättning till ettårs ålder.

Nadja

18 januari 2012 08:49

Jag fick ingen ersättning, min syster fick ingen ersättning, min lillebror fick ingen ersättning, min sambo fick ingen ersättning... och bra, friska människor blev vi ändå! Men jag skall köpa ersättning idag och se om hon gillar det.

 
MAMMA SOM KÄMPAR FÖR LIVET

MAMMA SOM KÄMPAR FÖR LIVET

18 januari 2012 09:43

Riktigt snyggt!!!
Precis lagt ut bilder på min viktminskning. :) CHECK IT OUT!
KRAMAR

http://overleva.blogg.se

Nadja

18 januari 2012 10:18

Jag skall kolla in det då! ;)

 
MAMMA SOM KÄMPAR FÖR LIVET

MAMMA SOM KÄMPAR FÖR LIVET

18 januari 2012 10:42

Tack vad go du är! :)
Längtar att se hur ert hus kommer bli verkligen!

http://overleva.blogg.se

Nadja

18 januari 2012 11:57

Haha... vet du, DET gör jag med! Just nu går det trögt, men jag hoppas vi kommer igång med byggandet snart! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nadja - 14 juni 2017 22:21

* Alla jävla insekter * Alla jävla myggbett * Det blir ju aldrig mörkt så att ungarna somnar normal tid * Brännässlor * Måste solen värma så mycket? * Ormar * Vattnet i kranen blir ju aldrig kallt * När man har varmt så kan man inte ta av si...

Av Nadja - 20 maj 2017 10:28

En massa dyra grejer....håhå... och lite annat... * En grästrimmer (jag behöver verkligen en så att jag kan få bort gräs under eltråden och sånt) * En svets (jag behöver svetsa en massa till mitt stall) * Brödrost (den vi har nu är typ 15 år gam...

Av Nadja - 19 mars 2017 22:58

Snart snart! Nu får våren gärna komma. Snart är det april och då är det vår på riktigt!! :) Jag var på långritt med E förra lördagen och jag fick äntligen sitta på Arrow ...

Av Nadja - 24 februari 2017 14:33

Jag har varit så icke sportig som det går. Hähä... Eller ja, idag ansträngde jag några muskler eftersom jag mockade två boxar. Det ni!! Idag är det fredag och jag funderar på vad man ska ha för fredagsmys... det enda jag är sugen på är chips. Inte b...

Av Nadja - 15 februari 2017 15:20

....till ett annat land. Och bara börja om. Slippa allt och alla och skaffa nya bekantskap. Och framförallt....starta eget! :) Bo nånstans på landet bland lummiga skogar och gröna kullar. Yes. Spela på lotto nu bara! Tillbaka till verkligheten....

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards