Forever is only the beginning...

Alla inlägg under augusti 2011

Av Nadja - 17 augusti 2011 07:45

Jag tror inte på så jättemycket.... bara på rättvisa, Kyra Kyrklund och mig själv!   

Av Nadja - 16 augusti 2011 09:25

Nu när jag inte jobbar så känner jag mig bortglömd på jobbet. Jag får inte veta nånting alls.... vi har tex fått 2 nya hästar medan jag har varit borta... jag visste inte ens att vi sökte nya hästar.

Jag är fortfarande intresserad av vad som händer i mitt älskade stall... jag har ju för tusan hållit till där i 23 år... och jobbat heltid 10 år av dessa.
JAG VILL JU OCKSÅ VETA!   


Även om man är mammaledig så slutar man inte bry sig om sitt jobb... inte jag iallafall... det skulle va kul att få lite uppdate på mailen tex... så man får hänga med lite... det är ledsamt att tvingas släppa allt, när det ändå är jag som varit där längst av alla som jobbar där nu!


På tal om jobbet.... Jag vill rida Hokus!   

 

Älskade Hokus Pokus, född-92 och världens snällaste!


Av Nadja - 16 augusti 2011 09:19

Det mest fantastiska ögonblicket i mitt liv var när jag för första gången fick upp Amy på magen... liten, kladdig och blå.. hahaha...(lugn...hon fick rosa färg sen) och världens vackraste. Hon öppnade sina mörkblåa ögon och tittade på oss och undrade vart hon hade hamnat... sen somnade hon så sött på mitt bröst!

Av Nadja - 15 augusti 2011 18:53

Dagen började som vanligt med att jag och Amy steg upp vid halv nio och ut med hunden... sen frukost och Våra Bästa År och sen kom Nathalie efter hon slutat jobba så åkte vi till Klas!
N fick rida henne på åkern och äntligen fick hon känna på den "rätta" Klas och inte den tråkiga, lata Klas som hon va på Sleipner. Hihi... det blev till å med lite bockelibock...HAHA! Synd att jag inte hade kameran....


Sen till stallet och rota igenom mina grejer.... lite hittade jag som N fick..hehe... men när man står där med sitt 150:e par benlindor och hittar på nån bra ursäkt varför man faktiskt behöver dom också.... då är man inte riktigt frisk.... *fniss* Tur att jag lyckades skiljas från några saker iaf... HAHA!

Idag får Nathalie vara med på bild... och jag struntar i om hon blir arg...hihihi...
Här är hon och Gilbert!

 

Av Nadja - 15 augusti 2011 18:45

Min allra bästa vän heter Petra och hon är bäst!   Hon finns där när jag behöver henne och jag kan lita på henne i vått och torrt! Puss på dig!

Jag har även turen att ha väldigt många nära vänner som jag också älskar!!! 

Av Nadja - 14 augusti 2011 21:54

Hade en bra natt.... fick sova 6 timmar i ett sträck igen! Wohoo!!
Sen åt jag frukost och sen bar det av till travbanan och kolla på hopptävling... fast jag stod mest å prata med Nathalie och Emilia.   

Sen hem å duscha och sen ut till Lumpo och käka middag... GOTT!
När vi kom hem så ringde mammas sambo mig och sade att deras katt Zazuu inte mår bra... Jag tog tösen på armen och sprang dit (jag har typ 50m till mamma) och Zazuu (katten) ligger på gräset och flämtar... hon mådde verkligen inte bra... En snabb koll och jag konstaterar att hon är förlamad i bakbenen och väldigt bleka slemhinnor. Jag fick tyvärr förbereda familjen på det värsta...

Jag hade gett journr till veterinären redan så dom hade ringt och skulle åka med henne direkt till kliniken några km bort. Tur att veterinären var snabb, för det fanns tyvärr inget att göra. Vet trodde hon blivit överkörd.....

Så nu JÄVLAR alla idioter som kör för fort på vägen vid mamma - DRA ÅT HELVETE! Hoppas era jävla bilar går sönder för alltid och att ni blir av med körkortet.

Gahh.... Stackars lillebror var så ledsen...


Nåja... sen när vi kom hem igen så fick Amy bada och nu sover hon gott... jag ska också sova.... Vila i frid Zazuu!

Av Nadja - 14 augusti 2011 13:13

Det blev inget stall idag heller.... jag kom ju på att det var hopptävling på travbanan så jag åkte dit och tittade en stund! Jag vill också tävla!   Det var ett tag sen nu igen... Men den tiden kommer också!   
Träffade Maija, Julia och Ida där också! Det var så längesen jag såg mina kära elever och jag saknar verkligen att hålla lektion.... Dom fick träffa Amy... mitt underverk! Hihihi...


Och nu är vi bjudna på middag till svärmor.... julmiddag rättare sagt... Dom hade fest igår med jultema! HAHAHA! Knasbollar... julmat, julljusstakar, julmusik, julgran och en massa knas. *fniss*

Det blev ju mat över så nu ska vi dit å äta julskina och köttbullar! Haha! Fina fisken!

  Mitt jobb, Ridklubben Sleipner

Av Nadja - 13 augusti 2011 14:24

Usch, jag tål verkligen inte människor som häver ur sig en massa skitsnack utan att ens ha fakta bakom.... Och varför i fridens namn går ni inte fram till människan/den ansvarige och frågar varför den gör si och så... då kanske ni får ett svar och slipper skvallra om det på nån jäkla blogg eller forum... Gah!

Det här med internet och dagens teknik är såååå fel... ingen har tillräckligt med skinn på näsan för att prata med folk öga mot öga... man står på håll och gloooor och viskar och sen häver man ur sig en massa skit på nätet. Fy fan


Nåja... hrmff... nu lämnar vi det för en stund....
Jag skall åka till stallet i morgon tror jag och fixa lite till... jag glömde ju att skura krubban åt Klas och så ska jag städa upp bland mina grejer lite mer.... putsa lite läder och sånt.... Jag planerar att stalla in hästarna nästa helg... beror på vädret och hur mycket gräs dom har i beteshagen. Tror att både jag och hästarna längtar till tak över huvudet.

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards