Forever is only the beginning...

Alla inlägg under augusti 2011

Av Nadja - 20 augusti 2011 22:48

Vilka jäkla snorungar det finns.... Nåde om min Amy blir lika oartig och uppkäftig... då får hon det hett runt öronen....

Men allvarligt? Vad fan lär sig ungar idag....? Inte att vara ödmjuk och trevliga iallafall.... usch!   

Av Nadja - 20 augusti 2011 17:13

Har tillbringat dagen (läs några timmar) på Sleipner med Amy. Fick äntligen träffa Linda och några andra! Gizmo trivdes med att strosa runt och markera sitt revir igen! Och så fick jag se dom nya hästarna också... Skimmeln (Painkiller) var sååå söt!   (vaddå förkärlek till skimlar!?)


Nu har jag sovit en stund pga huvudvärk... urk... blir inte att flytta någe hästar idag... vi får ta det i morgon.


På tal om ingenting så passar äntligen en av bodysarna som man fick i lådan från fpa... bättre sent än aldrig. Höhö...


Av Nadja - 20 augusti 2011 14:58

Hmmm... I min handväska (som jag började använda för typ ett halvår sen) så finns det:


  • Spelkort
  • Täckstift
  • Läppfett
  • Blöja (haha...jaa, jag är småbarnsförälder)
  • Tvättservetter
  • Panadol och Burana
  • Plånbok
  • Hundbajspåsar
  • Penna

Japp, det va det....


Av Nadja - 19 augusti 2011 12:03

Dom e nog lite kolliga i dom där länderna där långt borta, men tänk vad härligt att kunna spränga fram i full galopp sådär......
Varje gång jag ska rejsa med Klas så slutar det med att hon bockar på stället! HAHAHA!


Av Nadja - 19 augusti 2011 08:51

Jag har en storasyster som heter Tanja... hon är 2 år äldre än mig och jobbar som resesäljare. Och så har jag en lillebror som kallas Tobbe och han är 13 år. Tobbe är egentligen min halvbror, men jag gillar inte det ordet. (Vi har alltså bara samma mamma) höhöhö. Mina syskon är dom knäppaste i världen, men det är inget negativt med det. Jag älskar dom ändå!   

Av Nadja - 18 augusti 2011 21:12

Hmmm... jag som lovade mig själv att jag inte skulle bli en sunkig mamma. Öhm... Men ja, idag hade jag på mig min svart/vit randiga tröja och bruna knälånga byxor. Skitsexigt. Men jag var hel å ren iallafall.... alltid nåt.

___________________

Tur att Amy har snygga kläder på sig varje dag! Fast på tal om hennes kläder så har jag lite kris just nu... hon har vuxit ur nästan alla i storlek 56 och dom flesta kläder i storlek 60 är alldeles för stora!! Jag har några bodys i strl 58, men dom är kortärmade och hon behöver långärmat nu.... iiiiikkkk.... innebär detta att jag behöver shoppa!?? hehehe!
I övrigt är det lite konstiga storlekar.... Dom finska av märket Tutta är jättestora i storlekarna tycker jag. Jag har flera pyjamas i strl 56 som hon kan ha nu... dom är lite stora ännu... hmm? Nåja... väntar jag 2 veckor till så passar det nog... haha! Hon växer ju som bara den!   Gullunge   




Av Nadja - 18 augusti 2011 10:01

Hahaha... Igår ringde jag och frågade vår höleverantör när jag kunde komma och hämta hö... kl 18.00 sa han. Bra, jag var där kl 18.... men det var inte han. HAHA! Han hade precis åkt iväg sa hans fru.... och glömt mig. Rackarns....

Och tyvärr kunde inte frugan hjälpa mig mer så jag fick åka hem igen.
Men han lovade att själv köra hem höet åt oss när han kom hem! Hehe... så det blev bra ändå. Ojoj...

Så förhoppningsvis kan vi stalla in hästarna i helgen!   


I morse fick jag för mig att jag skulle prova mina jeans ifall dom passade ännu... och till min stora förvåning så fick jag dom på mig... och det kändes till och med lösare än innan graviditeten. Wohooo!! Jag borde väga mig igen... det va ett tag sen nu igen.

  Idag får Ninjo vara med på bild! Fina gamla gubben!




Av Nadja - 17 augusti 2011 09:07

Fick just ett långt mail från jobbet med lite info om hästarna. Det var roligt!
Mina älskade hästar...   Jag måste nog åka och pussa på dom snart igen!


Och på Lördag är det tömkörningskurs. Jag skall åka och lyssna på teorin... skulle gärna varit med me Klas, men det blir sånt projekt med Amy och transporterande å allt så det får va. Och sen söndagen den 28:e så är det 30+ cup... hehe... det MÅSTE man se!


På tal om inget... jag skulle behöva till Hööks, IKEA, Horze... Granngården... å en massa!

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards