Forever is only the beginning...

Alla inlägg under augusti 2011

Av Nadja - 25 augusti 2011 22:06

Har varit och ridit Klasen ikväll igen... idag var hon en riktig hoppetossa så jag red till åkern vid betet och red dressyr. Jisses vad knasig hon va! HAHA! Hoppas och studsa... och sen mitt i allt kunde hon lyssna så fint så och gick kanonbra. Höger galoppen var mycket bättre än vänster idag... när hon väl galopperade alltså....och inte hoppade rakt upp å ner... *fniss*
Hon e nog söt den där Klas....
Efter 20 minuter var hon genomsvettig... hmm? Bra där...   

Så när vi kom hem så hann jag knappt sadla av så skulle hon rulla... ursäkta att det är suddigt, men min mobil är blåst.
 

Här står hon däremot så fint och väntar på morot... hihihi...

  Gulle-Klas   Förresten så piaffade hon 3-4 riktigt bra steg idag.. med lyft å allt.... och sen även vid hand några steg... Man måste ju utnyttja energin när den finns. Duktiga Klasen! Jag måste anställa nån som filmar oss nån gång... så ni får se!!     

Av Nadja - 25 augusti 2011 10:19

Det enda jag drömmer om just nu är att vi får ett hus.... Min älskade lilla familj vill ut på landet och skaffa sig ett vettigt liv. Amy ska kunna springa runt på gården och leka och jag har förhoppningsvis ett eget stall där lilla Klas och Amys ponny bor.... Åhh... drömma får man iaf.

Av Nadja - 25 augusti 2011 09:07

Här är en bild på min vän Isabels släp... och det är lila säger hon, men jag låtsas att det är rosa ändå! Hihihi.... Men coolt är det iaf!

 

Av Nadja - 24 augusti 2011 21:55

Åhhh.... förstå hur underbart det är att vara i stallet på kvällen och bara pyssla på för sig själv! Klas var så himla gosig idag så jag måsta bara mata i henne en massa godis och pussa henne.
Vi red ut på en lugn tur (jag vågade inte rida ut på åkern för det var jägare ÖVERALLT i jakttornen!!!) och Klas var så pigg å glad, men sansad! Travade några varv i hörnet på en åker och hon dansar fram.... skönt att ha den gamla glada Klas tillbaks!
Sen stod vi helt stilla och spanade ut över åkrarna när "dimman" drog in... det såg helt fantastiskt ut!   


Nu ska jag försöka natta Amy som verkar hur pigg som helst... hmmmm... hon har börjat med en massa nya ljud... bl.a nån sorts pruttljud med munnen. HAHAHA!

Av Nadja - 24 augusti 2011 17:30

  Klicka på bilden så får ni se....
  Och ut ur släpet kommer Amy ledandes på sin tjocka   shetlandsponny! HAHAHAHA!

Av Nadja - 24 augusti 2011 13:21

... så skulle jag äga ett hästsläp som såg ut såhär:

  

Eller lite billigare variant: 

  
Jag är duktigt avis på min vän Isabels släp som faktiskt är rosa.... kanske jag kan sno en bild på det så ni får se... får jag det Isabel?

Av Nadja - 24 augusti 2011 10:19

Igår hade jag besöksrekord!! Haha... Kanske folket gillade den rosa hyttdörren? Hmmm...


Amy sov från 00.00 - 06.15, åt snabbt och sen sov hon till 9.30 Jag vaknade till och med före henne! Haha..

Jag har sagt det förut, men jag har nog världens snällaste och gulligaste unge!! Hihihi...

Nu ska jag kolla på Våra Bästa År.... eftersom jag inte fick göra det igår..


Av Nadja - 23 augusti 2011 22:25

Idag hade jag på mig knäkorta mysbyxor och t-shirt.... sen bytte jag t-shirt när jag skulle till stallet.... och sen bytte jag t-shirt igen när jag skulle å handla... å jag bytte byxor också... jo.... Haha! Jag ser fram emot när det är kallt så jag kan ha mina älskade ylletröjor.... och jeans typ...

Gah... nej usch... kläder är INTE min grej helt enkelt....


Nu ska jag berätta en annan sak..... om en bebis inte bajsar på 2 dygn så kommer det väldigt mycket bajs sen.... tro mig... tack o lov att hon bajsade ut det i 2 omgångar.... dock inom loppet av 45 minuter... HAHAHA!


   Här är förresten mina vänner "fåren" som vi passerar på vår morgonpromenad...   bääääää

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards