Forever is only the beginning...

Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

Dag 10 - Min utrustning

Av Nadja - 28 maj 2011 11:11

Min utrustning.... jag antar att jag inte skall skriva upp varenda liten grej här? För DÅ blir det långt.... haha


Jag tar det viktigaste:

  • Dressyrsadel - Äldre, brun Stübben Parzival som jag ÄLSKAR! Den är ganska ful, men jag har aldrig suttit i nåt bekvämare. Har ingen bra bild tyvärr.
  • Hoppsadel - Brun Crown Arwen

  • Träns - har typ 8 st träns, men dom jag använder mest är ett brunt, billigt Claridge House träns med pullargrimma från Hööks. Det är riktigt bra och snyggt. På det har jag ett tredelat bett med fasta ringar.
    foto: Susu   Sen använder jag ett svart hackamore och ett annat svart träns (också från hööks.... köpt 2001) med engelsk nosgrimma och tredelat bett med rörliga ringar. Tanken med olika träns är för att undvika tryckskador av nosgrimma och bett. Jag har ett träns med rakt bett också, men det trivs inte Klas med.
  • Jag har väl typ 10 olika benskydd och en miljon benlindor. Gillar både senskydd och strykkappor. Lindor är både fleece och elastiska (med padd under givetvis... paddarna ska va av ylle eller filt)
  • Schabrak köper jag bara formsydda, tex Hansbo, Mias RS, osv... för bästa passform.
  • Grimmor spelar ingen roll märke... bara dom sitter bra.
  • Täcken - ojoj... jag har hundra... MINST! Favorit är Horseware såklart, men jag köper gärna Shires också.  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nadja - 14 juni 2017 22:21

* Alla jävla insekter * Alla jävla myggbett * Det blir ju aldrig mörkt så att ungarna somnar normal tid * Brännässlor * Måste solen värma så mycket? * Ormar * Vattnet i kranen blir ju aldrig kallt * När man har varmt så kan man inte ta av si...

Av Nadja - 20 maj 2017 10:28

En massa dyra grejer....håhå... och lite annat... * En grästrimmer (jag behöver verkligen en så att jag kan få bort gräs under eltråden och sånt) * En svets (jag behöver svetsa en massa till mitt stall) * Brödrost (den vi har nu är typ 15 år gam...

Av Nadja - 19 mars 2017 22:58

Snart snart! Nu får våren gärna komma. Snart är det april och då är det vår på riktigt!! :) Jag var på långritt med E förra lördagen och jag fick äntligen sitta på Arrow ...

Av Nadja - 24 februari 2017 14:33

Jag har varit så icke sportig som det går. Hähä... Eller ja, idag ansträngde jag några muskler eftersom jag mockade två boxar. Det ni!! Idag är det fredag och jag funderar på vad man ska ha för fredagsmys... det enda jag är sugen på är chips. Inte b...

Av Nadja - 15 februari 2017 15:20

....till ett annat land. Och bara börja om. Slippa allt och alla och skaffa nya bekantskap. Och framförallt....starta eget! :) Bo nånstans på landet bland lummiga skogar och gröna kullar. Yes. Spela på lotto nu bara! Tillbaka till verkligheten....

Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards