Forever is only the beginning...

Alla inlägg under september 2010

Av Nadja - 23 september 2010 20:44

Nu händer det grejer!

I morgon säger vi farväl till Åsa som slutar på Sleipner...    Jag kommer att sakna henne massor. Nina Eriksson tar över.

Vi har haft en hel del hästbyten i privatstallet... Klas, Putte och Ganti är borta. Nya hästar ska in... Marinas häst har redan kommit... Shaken kommer på Måndag. Och så skall nån in tills Loovisa kommer tillbaka. Håhåååå!

Stallmöte på Torsdag så vi vet var alla hästar ska gå i hage och övriga önskemål. Dom bygger om 2 av hagarna nu förresten.... äntligen!! 

Jag har även ändrat om sadlarna på några av ridskolehästarna. Vi har ju haft en häst som har varit utan sadel och en som inte sadeln passar på (tar i manken med tyngre ryttare) så det har varit ett evigt pusslande varje dag. Men nu tror jag att jag har fixat det. (för er som är intresserade så fick Emilio ta Samsons gamla sadel, Julia fick Emilios och Samson fick Baloos gamla) Vi får se om dom trivs med sina nya sadlar. Nisse har även fått Limetts gamla sadel, för bommen hade gått av i hans egna.


Annars så har jag haft handikapplektion med Olle, ridit ut med mina två grupper... Jag hade Zinnidine båda turerna! HAHA! Han är ju nästan rolig ute... *fniss* Och sen ut till Lumparland och rida ponny! :) Jeeeiiii!!

Jag åt middag kl. 21.30 Great!

Nu ut med hunden och sen sova!

FULLT ÖS, MEDVETSLÖS!!

Av Nadja - 22 september 2010 22:17

Yess.... Idag har allt gått fina fisken!

Dagen började med att Oskar (hovis) messade mig och sade att han kunde komma och slå på Klasens tappsko! Jeeeii... Efter det så red jag ut med henne och jisses vad hon hade energi. Jag måste nog aktivera henne lite mer nu när jag äntligen har blivit frisk. Sen fixade jag stallet och så ut med Guy.... (C´s hund)

Sen på jobb och fixa åt Simmen..........kom på nu att jag glömde fixa hans morgon och middagspåse.... ojdååå... jaja... Han får nog mat ändå imorrn bitti.    

JAG ÄR SJUKLIGT GLÖMSK ALLTSÅ!


Jag kom iallafall ihåg att åka på jobb.
Efter lektionerna red jag Simmen och han var superduktig. Kändes som om han fått kroppen att samarbeta lite mer nu. Jättekul att det går framåt. Jag märkte till och med skillnad när jag borstade honom.... det var mer mage att borsta nu! HAHA! Plus att sadeln hålls på plats bättre när han har större mage!     



Av Nadja - 21 september 2010 21:11

Började dagen med att halvt försova mig.
Sen var det stalljobb och jag var segare än segast! Hmmm... Kanske var för att man mest stod och pratade bort tiden... lustigt att man inte kan mocka lika snabbt när man pratar samtidigt. HAHA!

Sen hade jag en hel raddiramsa med uppdateringar att göra på hemsidan (saker som Åsa tidigare uppdaterat själv). Håhå... och världens segaste dator till på köpet. Great!

Nåja... efter jobbet målade jag lite på bommarna... jag MÅSTE ju få det gjort nån gång... Hittade lite färg i verkstan så nu blir några bommar ljuslila och blåa!!! Underbart.


Tog sen in Simmen och Masa med Emmi och sen hem och fixa badrummet. Äntligen är det städat..... det tog bara.... 5-6 veckor? Mohahaha! Vi har alltså duschat i skenet av tända ljus under hela den här tiden... Men det är faktiskt jättemysigt!
Nu skall däremot nya badrumsskåpet in (som proffset själv har skruvat ihop) och så skall vi INTE sätta in torktumlaren mer.
Nån som vill köpa? 
Vi använder den aldrig ändå.


Nu sova. Bye  


 

Av Nadja - 20 september 2010 21:54

Jag skulle kunna skriva en hel blogg om alla idiotiska bilförare på den här holmen. Det går inte en enda dag utana att jag råkar ut för nån jäkla idiot... oftast är det gamlingar som sitter och kör 30 på 50-väg eller så är det nån jäkel som fått körkortet i kellogspaketet. SUUUUCK Ett under att det inte händer mer olyckor.


Idag har jag varit trött och irriterad. Klas har tappsko så jag kunde inte rida (hon var lite öm igår när jag red) och jag var så hängig så jag inte ens orkade åka till henne. Stackars Carro får alltid mocka. Jag skäms.


Jag stannade hemma och kollade på film... The Notebook.... då blev jag på lite bättre humör. Den är sååå bra.

Sen på jobb och där roade jag mig med Bosse (gräsklipparn alltså). Hade en hopplektion, en uteritt och en markarbetelektion. Sen försökte jag träna Simmen, men han var tydligen väldigt trött för han ville ingenting.... Släppte honom lös och busade lite... men inte ens då va han på hugget. Till slut byggde jag upp ett kryss och löshoppade honom över det.. Då såg han lite gladare ut! HAHA! Han fick en ny kompis i hagen idag så han har nog lite för mycket att tänka på bara.


Sen har jag försökt tunna ur pälsen på Gizmo... jag köpte en effileringssax senast jag var i sverige och den funkar helt okej faktiskt... jag är dock helt nybörjare på det här med frisering av hundar. Jaja... vi får väl se om det finns nån hund kvar när jag är klar.


Jag tror förresten att LOST säsong 6 släpps 6 oktober... :) Najs!  

Av Nadja - 18 september 2010 17:14

Här i Sverigelandet har det ÖSregnat... ojoj...

Hur är det där hemma?

Imorrn åker jag hem och då hoppas jag på bra väder för jag vill åka och rida Klas!


Idag har jag dekorerat en smörgåstårta... yeah! Och så har jag spelat tomtenisse-spel! HAHA  

Av Nadja - 18 september 2010 01:02

Jaha.... invigning av Petras nya hus! Jag sover i källaren... alltså... nu låter det värre än vad det är..haha.. Källaren är inredd och inte fuktig och kall om ni trodde det! HAHA!

Nu ska jag sova och inte låtsas om monstren under min säng. HAHAHA!

God Natt med er.

Bilden är från Rålfen.... min kääära gamla rålfen och min vanliga plats där jag sitter och kollar på film varje gång jag åker över till sverige.  

Av Nadja - 17 september 2010 08:05

Sitter på båten på väg till Sverige.... skittråkigt, men internet är någorlunda snabbt idag! Wohooo... Jag har just sovit en halvtimme. Vaknade av att jag dreglade...great!!   
Sen ska man köra till Åkersberga - tack och lov att inte Petra bor längre bort än så för den där jäkla vägen är SKITTRÅKIG!! Fast den "lilla" vägen mellan roslagsstoppet och Å-berga är mysig, den gillar jag.

Nu borde jag växla pengar... förbenat att inte Sverige kan ha Euro. Det är så jäkla jobbigt att ha med sig kronor.


-Igår kom vår nya kollega på besök. Nina.E skall ta över Åsas jobb.... Jag hoppas det blir bra.

- Maia åker till kliniken IGEN den 29:e. Jag får inte komma med.   



Av Nadja - 16 september 2010 20:47

Jag är ledig i 3 dagar!! Jippiii!!

I morgon åker jag till Petra igen. tjohoo! Det blir flytt för hela slanten och det ska bli jättekul att få se deras nya hus... på insidan alltså. Utsidan har jag sett redan!


Sitter och kollar på idol och jag funderar på att söka nästa år..... HAHAHA! Neeeeeej, jag skoja bara. Aldrig i mitt liv att jag skulle våga stå där och sjunga! Mohahaha...

Det mest trista med idol är att alla låter likadant... av tjejerna alltså... Killarna har lite olika stilar och röster iaf.


Nu sova!!


Presentation

NADJA
-född-81, men man är väl inte äldre än man känner sig?!?
-Bor på Åland
-Mamma till världens sötaste och bästa Amy

Vår dotter Amy

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards